Imogen Heap samarbetar med Amuse

Press Release   •   Oct 16, 2016 21:00 -12

Engelska artisten Imogen Heap, väljer den nya tjänsten Amuse för att distribuera sin musik till tjänster som Spotify och Apple Music. Hon slog igenom som soloartist 2005 med sitt andra album, Speak for Yourself. Imogen Heap har tidigare vunnit två Grammys och samarbetat med världsstjärnor så som Deadmau5, Britney Spears och Taylor Swift.

Senast Imogen Heap släppte ny musik var 2014, och nu är hon tillbaka med nya singeln ‘Tiny Human’.

- Amuse har skapat en fantastisk app för independent artister där man enkelt kan ladda upp låtar och all metadata till musiktjänster över hela världen helt gratis! Jag laddade till exempel upp en sång på torsdag kväll och på lördag morgon fanns den tillgänglig överallt. Det ska bli spännande att följa Amuse och jag ser fram emot att arbeta med dem i framtiden, säger Imogen Heap.

- Det är fantastiskt roligt och hedrande för oss att en etablerad, framstående och nytänkande artist som Imogen Heap väljer att distribuera sin musik via oss, säger Diego Farias, VD på Amuse.

Amuse är en app utvecklad för artister, för att på ett enkelt sätt få ut musiken till digitala musiktjänster världen över. Tjänsten finns för tillfälletsom en privat beta och endast inbjudna artister kan för tillfället få tillgång till appen. Bakom tjänsten står ett svenskt team med bakgrund hos bl.a. Spotify, Universal Music och Warner Music.

Imogen Heap - Tiny Human finns ute nu.

amuse™ är ett digitalt musikbolag grundat i Sverige av bransch-experter med erfarenhet från majorbolag och ledande musiktjänster. Företaget erbjuder gratis, digital musikdistribution för alla artister genom en banbrytande mobilupplevelse. Tjänsten finns tillgänglig genom inbjudan.

Comments (0)