Een eigen kijk op de wereld met de vernieuwende smart glasses van Epson

Persbericht   •   mei 20, 2014 17:28 CEST

Ontdek de kracht van augmented reality met de kleinere en lichtere Moverio BT-200

Zaventem, 20 mei 2014 — Epson kondigt vandaag de beschikbaarheid aan van de Moverio BT-200 op de Belgische markt. Deze smart glasses maken een nieuwe manier om de wereld te bekijken mogelijk. De BT-200 is het eerste apparaat met augmented reality (AR), dat u thuis en onderweg kunt gebruiken. Deze tweede generatie, binoculaire (twee ogen) see-through multimediabril borduurt voort op het succes van de BT-100, maar is half zo groot en weegt 60 procent minder dan zijn voorganger. Daarmee weegt de bril nog maar 88 gram.[1]. Met de BT-200 krijgen ontwikkelaars die apps voor de consument en de zakelijke markt ontwikkelen toegang tot de onbeperkte mogelijkheden van AR. De BT-200 is beschikbaar vanaf mei 2014 voor een prijs van € 699.

Draagbare technologie is de toekomst:de nieuwe Moverio zit vol met functies en mogelijkheden voor AR, voor een digitaal verbeterde blik op de echte wereld. Met de waarnemingstechnologie, inclusief een front-facing camera, gyroscoop, gps-systeem, kompas en accelerometer, kan het systeem de bewegingen van een gebruiker en de wereld om hem heen nauwkeurig bepalen.

Hans Dummer, Head of Visual Imaging, Epson Europe: “Draagbare elektronica voor consumenten is een belangrijk groeisegment met een geschatte wereldwijde waarde van meer dan 8 miljard dollar in 2017[2]. We hebben de BT-200 ontwikkeld om te profiteren van deze stijgende vraag naar draagbare elektronica. De BT-200 is het enige[3] betaalbare binoculaire see-through apparaat op de markt, dat content projecteert in het gehele gezichtsveld van de kijker. Het is geen aankondiging zonder vervolg, maar een werkelijke propositie, getuigende het feit dat we al sinds 2011 op deze markt aanwezig zijn met een bestaand en verkrijgbaar product."

Apps die voor u zijn gemaakt: de Moverio Apps Market maakt optimaal gebruik van het te (updateable) opensource Android-besturingssysteem waar de BT-200 mee is uitgerust, waardoor gebruikers toegang hebben tot speciaal ontworpen apps. De ontwikkelaarssite is ondertussen online en biedt ontwikkelaars alle benodigde hulpmiddelen en informatie om apps te ontwikkelen voor de in mei beschikbare Moverio. Naast de consumententoepassingen kan de BT-200 worden ingezet als een zeer effectief visueel hulpmiddel in een grote hoeveelheid commerciële en verticale markttoepassingen, waaronder training, logistiek, wetenschap, geneeskunde, beveiliging, onderwijs en meer.

DeBT-200 biedt gebruikerseen waargenomenscherm tot 812 cm in qHD-resolutie. De BT-200 haalt niet alleen het beste uit AR-software, maar gebruikers kunnen er ook 2D- en 3D-films mee bekijken met geïntegreerd Dolby Digital Plus-geluid. Ervaar films, games en apps op een nieuwe manier. Neem het heft in eigen hand met het multi-aanraakscherm en gebruik applicaties op de snelle dual core 1.2GHz-processor van van de Moverio. Debatterij heeft een levensduur van zes uur waardoor u niet zonder stroom komt te zitten

Verbind met internet via Wi-Fi en download apps uit de Moverio Apps Market naar een intern geheugen van 8 GB of verhoog het geheugen tot 32 GB met een SD-kaart. De BT-200 kan via Bluetooth 3.0, DLNA en Miracast[4] ook met andere apparaten, inclusief smartphones, verbonden worden.

Belangrijkste kenmerken:

De enige binoculaire see-through multimediabril op de markt: perfect voor het ontdekken van de potentie van augmented reality

Een waargenomen beeld van maximaal 812 cm in qHD-resolutie

Met Wi-Fi-, Bluetooth 3.0- en Miracast-[5] connectiviteit

Ingebouwde sensoren, waaronder een camera, gyroscoop, GPS, accelerometer, kompas en microfoon

1.2 GHz dual core processor en 1 GB RAM

8 GB intern geheugen, met de mogelijkheid om te verhogen naar 32 GB extra geheugen met een SD-kaart

Batterijlevensduur van zes uur

Draait op Android 4.0.4

Met Dolby Digital Plus ervaren gebruikers filmische surround sound

Compact en licht ontwerp

Bekijk side-by-side 3D-inhoud

Ga voor meer informatie naar: www.epson.co.uk/moverio

Wat is augmented reality (AR)?AR vergroot de huidige waarneming die de gebruiker heeft van de realiteit. Dit wordt bewerkstelligd door de fysieke, werkelijke wereld te vergroten met computer-gegenereerde, zintuiglijke invoer zoals video, grafische beelden, geluid of gps-gegevens. Van de weergave van routebeschrijvingen en handige tips voor de ogen van de gebruiker bij het ontdekken van een nieuwe stad tot het vertalen van borden die in een andere taal zijn weergegeven. Van innovatieve games waar de wereld om u heen het speelterrein wordt tot de uitvoering van een lastige taak met behulp van een real-time weergave. De mogelijkheden voor augmented reality zijn bijna oneindig.

Over Epson
Epson is wereldleider op het gebied van imaging en innovatie en heeft een uitgebreid productassortiment van inkjetprinters en printersystemen, 3LCD-projectoren en industriële robots en andere microapparatuur. Epson streeft ernaar de visie van klanten over de hele wereld te verbreden en biedt klanten in het bedrijfsleven, de handel en industrie een hoge waarde op basis van compacte, energiezuinige en nauwkeurige technologieën.

De Epson-groep, geleid door het in Japan gevestigde Seiko Epson Corporation, telt wereldwijd meer dan 73.000 werknemers in 94 bedrijven, en is trots op zijn continue bijdrage aan het milieu in het algemeen en de gemeenschappen waarin de groep actief is.

Over Epson Europe
Epson Europe B.V., gevestigd in Amsterdam, is het regionale hoofdkantoor voor Europa, het Midden-Oosten, Rusland en Afrika. Met een personeelsbestand van 1.655 werknemers behaalde Epson Europe in het boekjaar 2012 een omzet van 1.540 miljard euro. http://www.epson.eu

Ecologische Visie 2050