Epson is bekroond met de prestigieuze TIPA Awards voor 'Beste fotoprinter' en 'Beste fotoprojector'

Persbericht   •   mei 06, 2014 15:44 CEST

TIPA (Technical Image Press Association) beoordeelt op innovatie, spraakmakende technologie, ontwerp, gebruiksgemak en prijs-kwaliteitverhouding van producten die in de afgelopen 12 maanden op de markt zijn gebracht en kiest op basis hiervan een winnaar voor iedere categorie uit het overzicht.

'De leden van TIPA zijn allemaal deskundigen op het gebied en beoordelen de producten volgens zeer hoge standaarden,' zegt Ian Cameron, algemeen manager voor wereldwijde verkopen en marketingondersteuning bij Epson. De juryleden kunnen kiezen uit een zeer grote verscheidenheid aan producten, dus we zijn er trots op dat de producten van Epson wederom zijn gekozen voor deze waardevolle awards.'

Met leden in negen Europese landen plus Australië, Canada, China, India, Zuid-Afrika en de Verenigde Staten, is TIPA een van de grootste en meest gezaghebbende persorganen voor fotografie en beeld wereldwijd. Inclusief de twee awards voor 2014, heeft Epson sinds 1997 in totaal 34 awards van TIPA in de wacht gesleept voor haar technologieën en beeldbewerkingsproducten, waaronder inkjetprinters, scanners en projectors.

Productbeoordelingen

De bekroonde producten ontvingen de volgende beoordelingen van TIPA:

Epson Expression Photo XP-950

“De Epson Expression Photo XP-950 zet een nieuwe standaard voor het 'all-in-one'-concept (een multifunctionele printer, die in het geval van de XP-950 tekst en afbeeldingen kan afdrukken en kan scannen en kopiëren) met de mogelijkheid om af te drukken tot 28 bij 43 cm met gebruik van zeskleuren Claria Photo HD-inkten. Het apparaat drukt foto's van 10 bij 15 cm af in minder dan tien seconden en biedt de mogelijkheid om draadloos af te drukken vanaf een telefoon, tablet, computer of andere mobiele apparaten met behulp van de Epson Connect-apps. Verder biedt het apparaat een scanner die kan scannen tot 4800 dpi, de mogelijkheid om af te drukken op cd's en dvd's en een speciale lade voor fotopapier. Dankzij een speciale lade aan de achterzijde kan er worden afgedrukt op zwaarder karton en via het LCD-scherm van 3,5" met navigatie via 'gebaren' heeft de gebruiker snel en eenvoudig toegang tot alle functies.'

Epson EH-TW7200

'De Epson EH-TW7200 is oorspronkelijk ontworpen voor het thuis bekijken van video's, maar biedt ook stilstaande beelden van indrukwekkende kwaliteit voor thuis, op de fotografieclub, in leslokalen en in kleine lokalen voor fotografielessen. Het apparaat biedt de keuze tussen een groothoek- en een telelens, voor een grote veelzijdigheid aan instellingen en projectieafstanden, en een lichtstroom van 2000 lumen voor zowel gekleurd als wit licht. De contrastverhouding van 120.000:1 zorgt voor levendige, contrastrijke kleuren. Het apparaat biedt een Full HD 1080p-resolutie en een handmatige keystone-correctie van maximaal +/- 30 graden. Het apparaat heeft aansluitingen voor USB 2.0, HDMI 1.4, Composiet in, Component in en S-video in en is daarnaast in staat om 3D-inhoud weer te geven met behulp van de meegeleverde RF 3D-bril.'

Informatie over Epson

Epson is wereldleider op het gebied van imaging en innovatie en heeft een uitgebreid productassortiment van inkjetprinters en printersystemen, 3LCD-projectoren en industriële robots en andere microapparatuur. Epson streeft ernaar de visie van klanten over de hele wereld te verbreden en biedt klanten zowel thuis als in het bedrijfsleven, de handel en industrie een hoge meerwaarde op basis van compacte, energiezuinige en ultraprecisietechnologieën.De Epson-groep, geleid door het in Japan gevestigde Seiko Epson Corporation, telt wereldwijd meer dan 73.000 werknemers in 94 bedrijven, en is trots op zijn continue bijdrage aan het milieu in het algemeen en de gemeenschappen waarin de groep actief is.http://global.epson.com