Epson België

Breng het klaslokaal tot leven met de nieuwe documentcamera's van Epson

Persbericht   •   jan 20, 2016 15:47 CET

Dankzij een reeks slimme functies kunnen docenten nu een dynamische leeromgeving creëren voor studenten

Zaventem, 20 januari 2016 – Epson kondigt twee nieuwe documentcamera's aan als ideale aanvulling op de Epson-projectoren voor het onderwijs. Door toevoeging van een Full HD-camera kan de hele klas nu genieten van scherpe, duidelijke beelden en video. Dankzij de capaciteit voor parallelle video-uitvoer kan kwalitatief hoogwaardige inhoud worden uitgevoerd naar meerdere schermen tegelijk, zoals een laptop, projector en tv.

Met de ELPDC21 en ELPDC13 documentcamera's kunnen docenten en onderwijsdeskundigen helpen lessen op een leuke en interessante manier tot leven te brengen, zodat leerlingen betrokken blijven en uitstekende studieresultaten behalen. Dankzij een Full HD-camera zijn de beelden scherp en duidelijk, zodat studenten zelfs de kleinste details zullen kunnen onderscheiden. Twee volledige pagina's van een tekstboek, kaarten, gedetailleerde diagrammen en 3D-objecten kunnen allemaal worden weergegeven voor de gehele klas, zonder dat de camera hoeft te worden verplaatst, dankzij een groot A3-opnamevlak.

Deze camera's blinken niet alleen uit bij stilstaande beelden: dankzij een schermvernieuwingsfrequentie van 30 frames per seconde, verloopt videostreaming soepel met indrukwekkende helderheid en zonder bewegingsvervaging. Als duidelijke vergroting is vereist, bijvoorbeeld bij het bestuderen van historische teksten, zorgen de digitale en optische (alleen ELPDC21) zoom en een ingebouwd LED-lampje ervoor dat zelfs de meest fijne details zichtbaar worden. Ideaal voor wetenschapslessen is dat piepkleine voorwerpen kunnen worden weergegeven op een groot scherm dankzij het meegeleverde microscoopopzetstuk.

Trevor Holt, productmanager bij Epson Europe, zei: "Voortbouwend op het succes van onze eerdere modellen hebben we geluisterd naar onze klanten en een aantal nieuwe functies ontwikkeld om deze reeks zelfs nog beter te maken. Nu wordt niet alleen de uitvoer van Full HD-beelden ondersteund,maar ook de weergave van live beelden en video-inhoud op meerdere schermen tegelijk, zoals een laptop, projector en tv, dankzij de capaciteit voor parallelle video-uitvoer. Leerkrachten kunnen nu tevens de documentcamera rechtstreeks vanaf het geprojecteerde scherm bedienen[1] om te voorkomen dat deze steeds moet worden rondbewogen en om leerlingen bij de les te houden".

Ten behoeve van extra flexibiliteit worden beide documentcamera's geleverd met splitscreen-functie, waardoor leerkrachten twee beelden naast elkaar kunnen weergeven op een groot scherm om belangrijke onderwijspunten te helpen benadrukken, zoals het groeien van planten en dieren.

Beide documentcamera's zijn licht en draagbaar en worden met een draagtas van zacht materiaal geleverd om het heen en weer verplaatsen tussen klaslokalen te vergemakkelijken. Een Kensington-slot en beveiligingsstang kunnen scholen en onderwijsinstellingen extra gemoedsrust bieden wanneer de camera onbeheerd wordt achtergelaten of niet wordt gebruikt.

De ELPDC21 en ELPDC13 zijn compatibel met alle projectoren met korte en ultrakorte projectieafstand uit de EB-5 serie1 en komen beschikbaar in februari 2016.

Belangrijkste kenmerken

ELPDC21 ELPDC13
Twee megapixel camera voor Full HD 1080p beelden
Schermvernieuwingsfrequentie van 30 frames per seconde voor soepele, duidelijke beelden
Groot A3-opnamegebied
Ingebouwde LED-lamp voor gebruik bij beperkte verlichting 250 lux 250 lux
Ingebouwde microfoon
One-touch autofocus
Rotatie van mechanische arm V: -90° tot +90° H: -90° tot 0° V: -90° tot +90° H: -90° tot 0°
Stilstaand beeld
Zoomfunctie om elk detail vast te leggen 12 x optisch 10 x digitaal 16 x digitaal
Ondersteunt 1080p beeld met VGA-, HDMI- en USB-uitgangen
Ondersteunt parallelle video-uitvoer
SD-kaartsleuf voor het opnemen van videoclips en het maken van foto's
Ondersteunt splitscreen-functie voor foto- of videobestand op SD-kaart en live-weergave van documentcamera
Microscoopopzetstuk meegeleverd
Annoteer afbeeldingen en videobeelden met Easy Interactive Tools versie 4.0
Afstandsbediening voor zowel documentcamera als Epson-projectoren uit de EB-6 serie
Lichtgewicht en draagbaar (draagtas meegeleverd) 2,6 kg 2,5 kg
Kensington-slot en beveiligingsstang voor bescherming tegen diefstal

[1] Functionaliteit om documentcamera rechtstreeks vanaf de projector te bedienen is alleen beschikbaar op de EB-595Wi, EB-585Wi, EB-575Wi en EB-536Wi bij aansluiting op een pc en gebruik van Easy Interactive Tools versie 4.0

Over Epson
Epson is wereldleider op het gebied van imaging en innovatie en heeft een uitgebreid productassortiment van inkjetprinters en printersystemen, 3LCD-projectoren en industriële robots en andere microapparatuur. Epson streeft ernaar de visie van klanten over de hele wereld te verbreden en biedt klanten in het bedrijfsleven, de handel en industrie een hoge waarde op basis van compacte, energiezuinige en nauwkeurige technologieën.

De Epson-groep, geleid door het in Japan gevestigde Seiko Epson Corporation, telt wereldwijd meer dan 73.000 werknemers in 94 bedrijven, en is trots op zijn continue bijdrage aan het milieu in het algemeen en de gemeenschappen waarin de groep actief is.

Over Epson Europe
Epson Europe B.V., gevestigd in Amsterdam, is het regionale hoofdkantoor voor Europa, het Midden-Oosten, Rusland en Afrika. Met een personeelsbestand van 1.700 werknemers behaalde Epson Europe in het boekjaar 2013 een omzet van 1.517 miljard euro. http://www.epson.eu

Ecologische Visie 2050