Epson België

Compleet pakket voor textielafdrukken in hoge volumes

Persbericht   •   aug 25, 2015 12:36 CEST

Epson kondigt nieuwste reeks kleursublimatieprinters en zwarte inkt met hoge densiteit aan

Zaventem, 25 augustus 2015 – Epson kondigt een nieuwe SureColor SC-F9200-printer en HDK Black-inkt aan, zodat fabrikanten snel en consistent grote hoeveelheden kleding kunnen produceren tegen lage kosten. Er is tevens kleursublimatiepapier beschikbaar, zodat alle elementen harmonieus kunnen worden uitgevoerd en zeer uiteenlopende textielmaterialen kunnen worden gefabriceerd, zoals kleding en sportkleding, meubelbekleding, zacht signalisatiemateriaal en vlaggen, met het best mogelijke resultaat. En dankzij Epson's garantie en serviceondersteuning kunnen fabrikanten bovendien zorgeloos profiteren van een hoogwaardige output.

U kunt snel textiel van hoge kwaliteit met sublieme kleuren en helderheid vervaardigen dankzij de PrecisionCore-technologie van Epson en twee TFP-printkoppen. Deze werken nauw samen met een nieuwe HDK Black-inkt met hoge densiteit, de meest recente toevoeging aan de UltraChrome DS-inktserie, die is ontwikkeld voor gebruik bij het afdrukken op textiel voor diepe, neutrale zwarttinten en dichte schaduwen.

Gebruikers profiteren van twee inkttoevoersystemen met hoge capaciteit die langere afdruktaken zonder onderbrekingen en minder verloren tijd door het bijvullen van inkt waarborgen. En dankzij het gebruik van Epson UltraChrome DS-inkten zijn onderhoud en reiniging nauwelijks vereist. Bovendien zorgen een grote naverwarmingseenheid en optionele luchtdroger ervoor dat producten in optimale conditie verkeren voor opwikkeling op het zeer nauwkeurige oppaksysteem, wat betekent dat gebruikers geen tijd hoeven te verspillen aan het wachten totdat afdrukken droog zijn.

Richard Barrow, senior productmanager bij Epson Europe, vertelt: “Epson weet hoe belangrijk het is voor onze klanten om hun algehele afdrukkosten laag te houden. Met de SC-F9200 is het eenvoudig om zeer lage kosten per vierkante meter te behalen dankzij de inktreservoirs met hoge capaciteit en de Epson UltraChrome DS-inkt. Gebruikers kunnen de kosten bovendien nog verder terugdringen met onze nieuwe HDK Black-inkt, die minder inkt vereist voor het creëren van dichte, neutrale zwarte kleuren, waardoor het algehele inktverbruik dus kleiner is1.”

De SC-F9200 biedt bedrijven aanzienlijke kostenbesparingen doordat deze beschikbaar is met Print & Save2, het professionele pakket voor managed print services van Epson, dat een strakkere budgetcontrole mogelijk maakt en te hoge voorraden helpt voorkomen.

Het bieden van eersteklas dienstverlening en ondersteuning is belangrijk voor het zorgeloos gebruik door klanten, en daarom wordt de SC-F9200 standaard geleverd met een eenjarige garantie. Als klanten hun dekking willen uitbreiden, kunnen ze profiteren van Epson CoverPlus-garantieopties, waaronder de doorlopende eenjarige garantie van Epson. Dit betekent dat klanten telkens voor één jaar kunnen betalen en niet vooraf voor een langdurige garantie in de buidel hoeven te tasten.

De SureColor SC-F9200 is verkrijgbaar vanaf oktober 2015.

Kenmerken:

• Ontwikkeld door Epson voor prestaties, kwaliteit en betrouwbaarheid met lage eigendomskosten
  • Epson's gerenommeerde PrecisionCore TFP-printkop voor snelle doorvoer en lange productielevensduur
  • Hoge beeldkwaliteit en resolutie tot 720 x 1440 dpi
  • Afdrukken op uiteenlopende kleursublimatie-transferpapieren met een breedte tot 1625 mm
  • Resultaten van hoge kwaliteit met Variable-sized Droplet Technology
  • Zeer betrouwbare automatische oppakeenheid met capaciteit van 40 kg en opwikkel-accuratesse van +/- 2,5 mm
  • Snel drogen met de post-platen heater met ondersteuning van temperaturen van 30 tot 55°C
  • Laden van media door één gebruiker met tilhendels; automatische spanningsregeling
  • Afdruksnelheden tot ong. 97 m2/u (conceptmodus; 56 m2/u in productiemodus en 27 m2/u in kwaliteitsmodus)
  • Integraal en hervulbaar bulk-inktsysteem van 2 x 1,5 liter met inktzakken van één liter (1,08 kg) voor weinig onderhoud en langere afdrukruns
  • Epson UltraChrome DS-inkt op waterbasis produceert levendige kleuren, scherpe contouren en vloeiende gradaties met uitstekendelicht- en wasbestendigheid en bestendigheid tegen slijtage en transpireren

1 Vergeleken met de resultaten van een Ultrachrome DS-inktset bij gebruik van normale zwarte inkt

2 Print & Save is momenteel beschikbaar in Groot-Brittannië, Italië, Frankrijk, Duitsland, Portugal, Spanje, België, Denemarken, Finland, Luxemburg, Nederland, Zweden, Polen, Roemenië (lijst nauwkeurig gedurende FY15). Ga voor meer informatie naar www.epson.eu/printandsave

Over Epson
Epson is wereldleider op het gebied van imaging en innovatie en heeft een uitgebreid productassortiment van inkjetprinters en printersystemen, 3LCD-projectoren en industriële robots en andere microapparatuur. Epson streeft ernaar de visie van klanten over de hele wereld te verbreden en biedt klanten in het bedrijfsleven, de handel en industrie een hoge waarde op basis van compacte, energiezuinige en nauwkeurige technologieën.

De Epson-groep, geleid door het in Japan gevestigde Seiko Epson Corporation, telt wereldwijd meer dan 73.000 werknemers in 94 bedrijven, en is trots op zijn continue bijdrage aan het milieu in het algemeen en de gemeenschappen waarin de groep actief is.

Over Epson Europe
Epson Europe B.V., gevestigd in Amsterdam, is het regionale hoofdkantoor voor Europa, het Midden-Oosten, Rusland en Afrika. Met een personeelsbestand van 1.700 werknemers behaalde Epson Europe in het boekjaar 2013 een omzet van 1.517 miljard euro. http://www.epson.eu

Ecologische Visie 2050