Epson België

Epson iProjection-app nu beschikbaar voor Chromebooks

Persbericht   •   nov 08, 2016 09:30 CET

Projecteren en presenteren met in het onderwijs populaire laptops

Epson heeft de iProjection-app voor Chromebooks uitgebracht, zodat leerlingen en leraren content via de projectoren van Epson kunnen weergeven vanaf hun Chromebooks. Met deze app kunnen gebruikers zich gemakkelijk door het klaslokaal bewegen en probleemloos draadloos content delen met de hele klas vanaf hun laptop, met behulp van de projector in het klaslokaal.

De Epson iProjection-app voor Chromebooks kan content eenvoudig weergeven vanaf een Chromebook op een Epson-projector. Met de combinatie van onze software voor projectie vanaf meerdere pc's en de Epson iProjection-app voor Chromebooks, kunnen leraren verbinding maken met maximaal 50 apparaten en content van maximaal vier Chromebooks tegelijk weergeven. Hiermee wordt de ervaring voor samenwerkend leren verder verbeterd.

'Leerlingen en leraren geven steeds vaker de voorkeur aan Chromebooks voor gebruik in de klas en Epson heeft samengewerkt met de onderwijssector, zodat onze app voldoet aan de behoeften om klassikale samenwerking op elk niveau te kunnen bieden', zegt Hans Dummer, directeur Visual Instruments, EMEAR. 'Met de app hebben we een manier ontwikkeld om content op Chromebooks weer te geven via Epson-projectoren. Zo kan tijd worden bespaard en kan content van meerdere bronnen tegelijk worden weergegeven.'

Met Epson-projectoren kunt u de meeste 2D-oppervlakken, zoals whiteboards, transformeren in educatieve werkruimten en onze 3LCD-projectoren leveren kleuren die drie keer helderder zijn dan die van de projectoren van toonaangevende concurrenten, voor fantastische en levensechte kleuren en details, wat lessen vol impact mogelijk maakt die een echte indruk achterlaten*.

Informatie over de Epson iProjection-app

Leraren kunnen volop profiteren van de gratis Epson iProjection-app voor draadloze weergave van documenten, foto's en webpagina's vanaf Chromebooks en de meeste iOS Apple-apparaten met iOS 4.2 of hoger, waaronder iPad, iPhone en iPod touch, en de meeste Android-apparaten met Android 2.3 of hoger.

*Kleurhelderheid (Color Light Output) gemeten conform IDMS 15.4. Kleurhelderheid kan variëren, al naar gelang de gebruiksomstandigheden. Toonaangevende Epson 3LCD-projectoren voor bedrijven en het onderwijs vergeleken met toonaangevende DLP-projectoren met één chip, op basis van NPD-gegevens voor juni 2013 tot en met mei 2014 en gegevens van PMA Research voor het 1e t/m 3e kwartaal van 2013. Ga voor meer informatie naar www.epson.nl/clo of www.epson.be/clo

Over Epson
Epson is wereldwijd toonaangevend op het gebied van innovatie en toegewijd om de visie en verwachtingen van klanten op het gebied van printing, visuele communicatie, kwaliteit van leven en productie te overtreffen. Het productassortiment van Epson bestaat uit inkjetprinters, printsystemen, 3LCD-projectoren, industriële robots, multimediabrillen en sensorsystemen die zijn gebaseerd op compacte, energiebesparende en nauwkeurige technologieën.

De Epson-groep, geleid door het in Japan gevestigde Seiko Epson Corporation, telt wereldwijd bijna 73.000 werknemers in 91 bedrijven en is trots op zijn bijdrage aan de gemeenschappen waarin de groep actief is en zijn voortdurende inspanningen om de milieubelasting te beperken.

Over Epson Europe

Epson Europe B.V., gevestigd in Amsterdam, is het regionale hoofdkantoor voor Europa, het Midden-Oosten, Rusland en Afrika. Met een personeelsbestand van 1.700 werknemers behaalde Epson Europe in het boekjaar 2015 een omzet van 1.577 miljard euro.

Ecologische Visie 2050