Epson België

Epson toont meest recente veelzijdige printtechnologie voor interieur design tijdens Heimtextil

Persbericht   •   jan 07, 2016 16:34 CET

Zaventem, 7 januari 2016 – Tijdens Heimtextil, van 12 tot 15 januari 2016 in de Frankfurt Messe, toont Epson Europe de meest recente SureColor dye sublimatieprinters die werden ontwikkeld voor de productie van huishoudtextiel en decoratieve huishoudelijke artikelen. Bedrijven op zoek naar een gebruiksvriendelijke, betaalbare en veelzijdige printer beschikken via deze oplossingen over een printer die geschikt is voor de productie van kleine tot middelgrote volumes van kwaliteitsvolle en op maat gemaakte interieurdecoratieproducten. De Epson stand vind je in Hall 4.0 (Stand E15).

(Engelse versie persbericht hieronder)

Epson Europe will showcase its latest range of SureColor dye sublimation printers developed for the production of home textiles and decorated housewares. Easy-to-use and affordable, the printers offer complete flexibility for anyone looking to produce small-to-medium volumes of high-quality bespoke interior décor products.

The SureColor SC-F6200 and SC-F9200 printers feature Epson’s PrecisionCore technology and TFP printheads for consistent and reliable results. For users wishing to print larger volumes of home textiles with superb colour and clarity, the SC-F9200 64-inch printer offers the complete solution. Working in tandem with Epson’s high-density HDK Black ink it produces deep, neutral blacks and dense shadows with the added benefit of two high-capacity ink supply systems meaning longer, uninterrupted print runs and less time spent replenishing inks.The flexible SC-F6200 44-inch printer meanwhile, is capable of producing a wide range of high-quality printed home textiles and also ideally suited to sublimation onto hard substrates such as table tops, mugs, cutlery, vases and coasters.

Working in association with a young designer, the whole of the Epson stand will feature a customised design implemented across multiple media and products to showcase the considerable potential and opportunity that Epson technology gives to designers and home textile producers. Included in the display will be curtains and bed linen produced on high-quality cotton and linen fabrics using the latest Monna Lisa Vinci and Monna Lisa Evo Tre digital textile printers, designed by F.lliRobustelli and based on Epson technology, in cooperation with For.tex.

During Heimtextil, Epson will also team up with DMI, the German Fashion Institute, to show textile designers and producers how they can create, proof – using an Epson Stylus Pro 4900 printer – and digitally print their textile colours all the way from mood board to the final product using Spring-Summer 2017 trend colours.

Finally, visitors to the stand will also see the Epson SureColor SC-F2000 direct-to-textile printerin action as it prints directly on to fabric and personalises aprons, cushions and other textile products.

Richard Barrow, Senior Product Manager, Epson Europe, says: “Epson offers a range of reliable and flexible inkjet printers to deliver exactly the benefits the textile industry needs - an opportunity to create and produce a wide range of customized home textiles and products easily and cost-effectively. At Heimtextil, we aim to show that, using Epson technology, anyone can achieve superior-quality results on textiles and rigid substrates.”

Over Epson
Epson is wereldleider op het gebied van imaging en innovatie en heeft een uitgebreid productassortiment van inkjetprinters en printersystemen, 3LCD-projectoren en industriële robots en andere microapparatuur. Epson streeft ernaar de visie van klanten over de hele wereld te verbreden en biedt klanten in het bedrijfsleven, de handel en industrie een hoge waarde op basis van compacte, energiezuinige en nauwkeurige technologieën.

De Epson-groep, geleid door het in Japan gevestigde Seiko Epson Corporation, telt wereldwijd meer dan 73.000 werknemers in 94 bedrijven, en is trots op zijn continue bijdrage aan het milieu in het algemeen en de gemeenschappen waarin de groep actief is.

Over Epson Europe
Epson Europe B.V., gevestigd in Amsterdam, is het regionale hoofdkantoor voor Europa, het Midden-Oosten, Rusland en Afrika. Met een personeelsbestand van 1.700 werknemers behaalde Epson Europe in het boekjaar 2013 een omzet van 1.517 miljard euro. http://www.epson.eu

Ecologische Visie 2050