Epson België

Epson WorkForce Pro-inktjets produceren tot wel 95% minder afval en verbruiken tot 82% minder energie dan laserprinters en -kopieerapparaten

Persbericht   •   jan 05, 2016 13:14 CET

Zaventem, 5 januari 2016 - Europese bedrijven die gebruikmaken van laserprinters en -kopieerapparaten, kunnen hun afvalstroom, energieverbruik en geluidsoverlast aanzienlijk verminderen door over te stappen op Epson WorkForce Pro inktjetprinters,blijkt uit nieuw, onafhankelijk onderzoek van Buyers Laboratory LLC (BLI) in opdracht van Epson. In de context van de klimaatconferentie in Parijs toont het onderzoek duidelijk aan dat bedrijven mits kleine ingrepen op diverse manieren hun ecologische voetafdruk kunnen verkleinen en een betekenisvolle bijdrage kunnen leveren aan de vermindering van de klimaatopwarming.

BLI vergeleek verschillende WorkForce Pro-modellen met een selectie concurrerende kleurenlaserprinters en -kopieerapparaten en concludeerde dat de printers van Epson tot wel 95% of 77 kilogram minder afval produceren bij 80.000 afgedrukte pagina's. Bovendien bleek uit vergelijkingen met een groep concurrerende machines door BLI dat Epson WorkForce Pro-modellen tot wel 82% minder energie gebruiken dan laserprinters en -kopieerapparaten.[1]

“De uitstekende energiebesparende functies van onze WorkForce Pro-printers zijn mogelijk dankzij onze Epson PrecisionCore-inktjetprintkop, die gebruikmaakt Epson's eigen Micro Piezo-technologie,” aldus Paul Steels, Director of Business Imaging bij Epson Europe. “PrecisionCore-printkoppen kunnen on-demand een grote verscheidenheid aan vloeistoffen in precies de gewenste hoeveelheid aanleveren op verschillende media. Hierdoor wordt minder inkt verspild en hoeven verbruiksproducten minder vaak vervangen te worden: voor minder afval dan met kleurenlaserprinters en -kopieerapparaten.”

“Laserprinters en -kopieerapparaten gebruiken een combinatie van warmte en druk om toner in het papier te smelten. In plaats van warmte gebruiken de inktjetprinters van Epson subtiele drukverschillen om inktdruppeltjes op het papier te schieten. Daarom gebruiken ze veel minder energie tijdens het printen.”

Bovendienblijkt uit het onderzoek van BLI dat WorkForce Pro-modellen bij verschillende veelvoorkomende kantooractiviteiten over een periode van drie minuten tot wel 18% (29,42 dBA) stiller zijn dan concurrerende laserprinters en -kopieerapparaten. Daarom zijn ze bij uitstek geschikt voor de werkomgeving.[2] “Inktjetprinters kunnen veel sneller overgaan naar een slaapstand dan laserprinters: dat bespaart zowel energie en geluid, zodat medewerkers zich beter op hun werk kunnen concentreren” voegt Steels toe.

“Tegenwoordig zijn bedrijven en organisaties constant op zoek naar nieuwe manieren om afleiding tot een minimum te beperken en tegelijkertijd de efficiëntie in de werkomgeving te maximaliseren,” vertelt Priya Gohil, senior editor van BLI. “De omgevingsresultaten die onder meer uit deze test naar voren komen, laten overduidelijk zien welke unieke voordelen inktjetprinters hebben en waarom ze een geduchte concurrent zijn in de printerwereld.”

De testresultaten voor de WorkForce Pro-reeks van BLI laten zien dat Epson sterk is in het ontwikkelen van compacte, energiezuinige en nauwkeurige technologie, die de basis vormt voor alle basistechnologieën van Epson: van Micro Piezo- en microdisplaytechnologie tot detectie.

Rob Clark, Senior Vice President van Epson Europevult aan: “Onze technologie is ontworpen om zorgvuldig om te springen met bronnenen de hoeveelheid geproduceerd afval te verminderen, en is daarom zeer milieuvriendelijk. Epson blijft deze technologieën verfijnen om nog meer waarde voor onze klanten te bieden en een nog grotere bijdrage aan het milieu te kunnen leveren.”

“Als bedrijf werkt Epson toe naar zijn eigen ecologische visie voor 2050 door biodiversiteit te herstellen en te behouden in ons ecosysteem, door de CO2-uitstoot over de gehele productlevenscyclus met 90% te verlagen en door te zorgen dat al onze producten onderdeel uitmaken van de recycling-cyclus.”

“Als onderdeel van onze milieudoelstellingen stellen we onszelf voor de uitdaging om aantrekkelijke producten te maken waar onze klanten blij van worden en die over de gehele levensduur 50% minder impact hebben op het milieu. Dat doen we door ze compacter te maken, het stroomverbruik te verlagen, de levensduur te verlengen en ze voor te bereiden voor eenvoudige recycling.Door de milieu-impact van al onze producten, services en bedrijfsactiviteiten te verlagen, helpen we onze klanten om aan hun eigen milieudoelstellingen te voldoen,” concludeert Clark.

[1] Getest door BLI over een periode van twee maanden tot en met april 2015, vergeleken met een groep concurrerende machines, in opdracht van Epson. Ga voor meer informatie naar www.epson.nl/inkjetsaving.

[2] Getest door BLI over een periode van twee maanden tot en met april 2015, vergeleken met een groep concurrerende machines, in opdracht van Epson. Ga voor meer informatie naar www.epson.nl/inkjetsaving

Over Epson
Epson is wereldleider op het gebied van imaging en innovatie en heeft een uitgebreid productassortiment van inkjetprinters en printersystemen, 3LCD-projectoren en industriële robots en andere microapparatuur. Epson streeft ernaar de visie van klanten over de hele wereld te verbreden en biedt klanten in het bedrijfsleven, de handel en industrie een hoge waarde op basis van compacte, energiezuinige en nauwkeurige technologieën.

De Epson-groep, geleid door het in Japan gevestigde Seiko Epson Corporation, telt wereldwijd meer dan 73.000 werknemers in 94 bedrijven, en is trots op zijn continue bijdrage aan het milieu in het algemeen en de gemeenschappen waarin de groep actief is.

Over Epson Europe
Epson Europe B.V., gevestigd in Amsterdam, is het regionale hoofdkantoor voor Europa, het Midden-Oosten, Rusland en Afrika. Met een personeelsbestand van 1.700 werknemers behaalde Epson Europe in het boekjaar 2013 een omzet van 1.517 miljard euro. http://www.epson.eu

Ecologische Visie 2050