Epson België

Exclusief nieuws voor drupa: nieuwe supersnelle, 44-inch grootformaat productieprinter

Persbericht   •   mei 16, 2016 09:30 CEST

Tijdens drupa 2016, stand A01-1, hal 05, onthult Epson de nieuwe 44-inch (111,8 cm) aanwinst voor de SureColor SC-P-reeks: de SC-P10000. Deze printer treedt in de voetsporen van de 64-inch (162,6 cm) SC-P20000. Beide innovatieve modellen zijn eenvoudig te bedienen en produceren nauwkeurige en superieure grootformaat foto's, POS-items en sign-materialen, zelfs bij zeer hoge snelheden. Klanten kunnen nu profiteren van alle functies van deze reeks, en items van een kleiner formaat afdrukken.

De SC-P10000 is een ideale oplossing voor fotolabs, foto- en copyshops in de winkelstraat, drukkerijen en ondernemingen die op zoek zijn naar interne afdrukmogelijkheden. In deze zeer veeleisende omstandigheden hebben gebruikers behoefte aan een printer die afdrukken van de hoogste kwaliteit levert en bovendien uitmuntende productiviteit biedt, bij 600 x 600 dpi en hoger. Om deze reden bevat de SC-P10000 de nieuwe PrecisionCore MicroTFP-printkop, die uitstekende resultaten biedt, zelfs in zeer snelle afdrukmodi. Gebruikers kunnen vertrouwen op een zeer soepele werking dankzij de uitermate precieze media-invoertechnologie, waaronder een nieuw ontwikkelde, cameragestuurde stabilisatie van de papierinvoer en een inductief rollensysteem voor media.

Marc Boehmer, productmanager bij Epson Europe zegt: 'Het is fantastisch dat we ons nieuwe 44-inch model tijdens drupa kunnen onthullen. Het is een ideale printer voor copyshops die grote volumes bij zeer hoge snelheden willen afdrukken, zonder dat ze daarbij aan kwaliteit inboeten. De behoeften van onze klanten ontwikkelen zich voortdurend en dus is het voor ons belangrijk om ons aanbod en onze technologieën steeds verder uit te breiden om aan hun vereisten te kunnen voldoen.'

Nauwkeurige kleuren, vloeiende overgangen en fijne details zijn wat superieure afdrukken onderscheiden. Epson zorgt ervoor dat klanten concurrerend kunnen werken en nauwkeurig en betrouwbaar resultaat kunnen leveren voor al deze aspecten met de nieuwe UltraChrome Pro 10-kleuren inktset. De nieuwe foto- en matzwarte inkten met hoge dichtheid en vier niveaus aan zwart bieden tezamen een rijk en uitmuntend toonbereik bij reproductie. Bovendien kunnen korreligheid worden verminderd en overgangen worden verbeterd dankzij de K4- en Multi Size Droplet-technologie (MSDT).

Probleemloos afdrukken wordt ook mogelijk met de SC-P10000. Het is eenvoudig om de printer te bedienen met het grote LCD-kleurenpaneel, waarmee de gebruiker met illustraties begeleid wordt. Het verwisselen en vervangen van media verloopt snel en probleemloos en dankzij het transparante venster in de printerkap en in de afdekkap van de papierrol kunnen de gebruikers de voortgang van het afdrukken en de status van resterende media controleren. Met de optionele harde schijf kunnen taken ook kunnen rechtstreeks vanaf het bedieningspaneel opnieuw worden afgedrukt, zonder dat een pc is vereist.

Onderhoud is ook zeer eenvoudig, zodat gebruikers deze zelf kunnen uitvoeren en kosten kunnen besparen. Na het voltooien van een afdruktaak zorgt de positie van de printkop ervoor dat deze eenvoudig door de gebruiker kan worden gereinigd, gezamenlijk met de ink cap. Daarnaast kunnen gebruikers met het kleurkalibratie-hulpprogramma van Epson de kleurstabiliteit van hun printers beheren, zonder dat er dure extra software vereist is.

Omdat efficiëntie voor bedrijven altijd een zorg is, garandeert Epson zeer voordelige prijzen voor zijn printers en inkten. Voor de SC-P10000 kan een optionele Adobe PostScript-module worden gebruikt, waardoor de doelmatigheid voor gebruikers verder wordt vergroot.

De SC-P10000 is verkrijgbaar vanaf mei 2016.

Ga voor meer informatie naar www.epson.eu/sc-p10000

Over Epson
Epson is wereldleider op het gebied van imaging en innovatie en heeft een uitgebreid productassortiment van inkjetprinters en printersystemen, 3LCD-projectoren en industriële robots en andere microapparatuur. Epson streeft ernaar de visie van klanten over de hele wereld te verbreden en biedt klanten in het bedrijfsleven, de handel en industrie een hoge waarde op basis van compacte, energiezuinige en nauwkeurige technologieën.

De Epson-groep, geleid door het in Japan gevestigde Seiko Epson Corporation, telt wereldwijd meer dan 73.000 werknemers in 94 bedrijven, en is trots op zijn continue bijdrage aan het milieu in het algemeen en de gemeenschappen waarin de groep actief is.

Over Epson Europe
Epson Europe B.V., gevestigd in Amsterdam, is het regionale hoofdkantoor voor Europa, het Midden-Oosten, Rusland en Afrika. Met een personeelsbestand van 1.700 werknemers behaalde Epson Europe in het boekjaar 2013 een omzet van 1.517 miljard euro. http://www.epson.eu

Ecologische Visie 2050