Thule Group

Guinness World Record voor Thule Easy-fit: de snelste sneeuwketting ter wereld

Press Release   •   Oct 18, 2012 08:37 CEST

“Het monteren van sneeuwkettingen moet vaak op onpraktische plekken gebeuren; langs de kant van de weg bijvoorbeeld, soms in het donker. Hoe makkelijker we het proces kunnen maken, des te sneller zitten mensen weer veilig in de auto”, zegt  Alberto Guidotti, Business Unit Manager van Thule Snow Chains. ”Met het wintersportseizoen voor de deur, brengen we met de Thule Easy-fit een sneeuwketting die letterlijk in een handomdraai om het wiel zit. Bij de ontwikkeling van nieuwe kettingen combineren we gebruiksgemak, duurzame kwaliteit en veiligheid.”

Op maandag 8 oktober kwamen 12 mannen en vrouwen van verschillende leeftijden en 24 Citroëns Aircross samen om het hoogste aantal sneeuwkettingen binnen één minuut te monteren.  Gemiddeld legden de deelnemers 6,75 sneeuwkettingen om per persoon. Dat komt neer op minder dan 9 seconden per omgelegde sneeuwketting; goed voor een Guinness World Record.

De nieuwe Thule Easy-fit sneeuwkettingen worden dit winterseizoen op de diverse Europese markten geïntroduceerd. Ze zijn er in modellen voor personenwagens en binnenkort ook in een model voor SUV’s. De Thule Easy-fit was prijswinnaar van de Award voor beste innovatie op de autovakbeurs Equip’Auto.

Over Thule
Het merk Thule is opgericht in Zweden in 1942. Het is uitgegroeid tot een wereldwijd premium-merk. Onder het motto ‘Bring your life’ biedt Thule een breed assortiment van producten die het vervoer van materiaal en uitrusting veilig, stijlvol en eenvoudig maken. Dak- en fietsdragers, dragers voor water- en wintersportuitrusting, dakkoffers, accessoires voor recreatievoertuigen, paarden- en botentrailers, sneeuwkettingen, bagagetassen en fietstassen zijn slechts enkele voorbeelden van wat Thule momenteel te bieden heeft. Thule is het grootste merk van de Thule Group. Meer informatie is te vinden op www.thule.com.