Epson België

Interactieve projectoren van Epson nu wereldwijd verkrijgbaar met SMART Notebook-software

Persbericht   •   jan 20, 2016 15:47 CET

Samenwerking brengt geavanceerde onderwijsoplossingen bij elkaar voor het verbeteren van de leerervaring in de klas

Zaventem, 20 januari 2016Epson en SMART Technologies Inc. kondigen vandaag een overeenkomst aan waarbij de SMART Notebook®-software voor samenwerkend leren wereldwijd zal worden meegeleverd met de interactieve projectoren van Epson. Dankzij deze krachtige combinatie voor interactief onderwijs kunnen docenten nu eenvoudiger dan ooit beschikken over de vermaarde educatieve software bij hun projecties voor samenwerkend leren met de toonaangevende projectoren op de markt.

"Docenten zijn op zoek naar de beste hardware- en softwarematige oplossingen voor doelmatig onderwijs en het verbeteren van de betrokkenheid en leerresultaten van leerlingen en studenten", aldus Graeme Davidson, manager productbeheer bij Epson Europe. "Dit partnerschap voldoet aan de behoeften van docenten aan het creëren van interessante en leuke lessen vol impact en speelt ook in real-time in op de behoeften van leerlingen en studenten. Door het samenbrengen van deze toonaangevende technologieën voor het interactieve klaslokaal, bieden we de middelen om aan al deze behoeften te voldoen."

De nieuwe overeenkomst bouwt voort op de reeds bestaande softwarerelatie tussen de twee bedrijven, waardoor Epson sinds 2013 de SMART Notebook-software bij interactieve projectoren kan verkopen op bepaalde wereldmarkten. Epson gaat de SMART Notebook-software nu standaard wereldwijd bundelen met interactieve Epson-projectoren, onder andere via een SMART Notebook Advantage-abonnement tijdens het eerste jaar. Met dit abonnement kunnen klanten upgraden naar beschikbare nieuwe versies van de Notebook-software tijdens het eerste jaar en krijgen ze ook toegang tot technische ondersteuning en kunnen ze premiumfuncties in Notebook ontgrendelen.

"Het doet ons groot genoegen het bereik van ons sinds lange tijd bestaande partnerschap met Epson te kunnen uitbreiden tot een wereldwijd aanbod", verklaarde Greg Estell, Solutions President van SMART Technologies. "Met SMART Notebook kunnen docenten een interessante en interactieve leerervaring samenstellen op een manier die zowel voor leraren als leerlingen en studenten natuurlijk aanvoelt. Ze kunnen dat nu ook via elke interactieve Epson-projector doen."

Dankzij deze winnende combinatie kunnen docenten overal ter wereld de best verkopende interactieve projector1 gebruiken in combinatie met software voor samenwerkend leren en pakkende, interessante en interactieve leerervaringen bieden. Het complete aanbod aan interactieve Epson-projectoren is getest en volledig door SMART goedgekeurd voor gebruik in combinatie met SMART Notebook-software, en SMART Notebook biedt volledige ondersteuning voor de interactieve functies van Epson-projectoren, zoals het gebruik van twee pennen en finger-touch. Epson en SMART bieden beide klantondersteuning en training voor hun respectievelijke producten, zodat docenten over volledig vertrouwen kunnen beschikken om meer samenwerking in de klas en andere educatieve ruimten te introduceren.

Beschikbaarheid

De interactieve projectoren van Epsonmet het gebruiksrecht voor de SMART Notebook-software worden vanaf begin 2016 geleverd.

Over SMART Notebook

Met de bekroonde Notebook-software van SMART kunnen docenten relevante en aanpasbare content aan hun lessen toevoegen, en dankzij de grote keuze aan intuïtieve tools en functies kunnen ze snel en eenvoudig lessen samenstellen en geven die interessant zijn en grote impact hebben. Via het meegeleverde SMART Notebook Advantage-abonnement van een jaar kunt u premiumfuncties ontgrendelen en upgraden naar nieuwe versies van de SMART Notebook-software. U krijgt ook toegang tot live aangeboden technische ondersteuning. Via de SMART Exchange-website kunnen docenten resources vinden, lesmateriaal delen en tips en succesverhalen uitwisselen over het gebruik van SMART-producten in het klaslokaal. Met meer dan 65.000 digitale resources in 23 talen krijgen docenten toegang tot afbeeldingen, video's en vooraf gemaakte SMART Notebook-bestanden en lesactiviteiten die zijn afgestemd op de normen van specifieke leerprogramma's.

Over SMART

SMART Technologies Inc. (NASDAQ: SMT, TSX: SMA) is wereldwijd toonaangevend in eenvoudige en intuïtieve oplossingen die een meer natuurlijke samenwerking mogelijk maken. We zijn innovatief op het gebied van interactieve touch-technologie en software die samenwerking stimuleert in het onderwijs en in bedrijven overal ter wereld. Ga voor meer informatie naar smarttech.com.

____________________________________

1Op basis van verkochte eenheden voor projectoren met 500 lumen en hoger in het kalenderjaar 2014, volgens Futuresource Consulting Limited.

2Kleurhelderheid (Color Light Output) gemeten conform IDMS 15.4. Kleurhelderheid (CLO) kan variëren, al naar gelang de gebruiksomstandigheden. De projectoren die zijn gebruikt door een derde laboratorium voor het meten van de kleurhelderheid waren toonaangevende Epson 3LCD-projectoren voor bedrijven en het onderwijs en toonaangevende DLP-projectoren met één chip, op basis van NPD- verkoopgegevens voor juni 2013 tot en met mei 2014 en verkoopgegevens van PMA Research voor het eerste tot en met het derde kwartaal van 2013.

Opmerking: EPSON is een geregistreerd handelsmerk en EPSON Exceed Your Vision is een geregistreerd logomerk van Seiko Epson Corporation. Alle overige productnamen zijn handelsmerken en/of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve bedrijven. Epson wijst alle rechten voor deze merken af.

Over Epson
Epson is wereldleider op het gebied van imaging en innovatie en heeft een uitgebreid productassortiment van inkjetprinters en printersystemen, 3LCD-projectoren en industriële robots en andere microapparatuur. Epson streeft ernaar de visie van klanten over de hele wereld te verbreden en biedt klanten in het bedrijfsleven, de handel en industrie een hoge waarde op basis van compacte, energiezuinige en nauwkeurige technologieën.

De Epson-groep, geleid door het in Japan gevestigde Seiko Epson Corporation, telt wereldwijd meer dan 73.000 werknemers in 94 bedrijven, en is trots op zijn continue bijdrage aan het milieu in het algemeen en de gemeenschappen waarin de groep actief is.

Over Epson Europe
Epson Europe B.V., gevestigd in Amsterdam, is het regionale hoofdkantoor voor Europa, het Midden-Oosten, Rusland en Afrika. Met een personeelsbestand van 1.700 werknemers behaalde Epson Europe in het boekjaar 2013 een omzet van 1.517 miljard euro. http://www.epson.eu

Ecologische Visie 2050