Epson België

Nieuwe software zorgt voor beveiliging en efficiency in scan- en afdrukomgevingen van Epson

Persbericht   •   okt 13, 2016 10:00 CEST

Epson Print Admin creëert een beveiligde toegangscontrole met pull printing, waarbij gebruikersprocessen worden gestroomlijnd en tegelijkertijd kostenverlaging en verantwoord milieugebruik worden bevorderd

Epson stapt met de introductie van Epson Print Admin in de wereld van print management software. Deze servergebaseerde oplossing stelt het KMO's en grote ondernemingen in staat de documentbeveiliging te versterken met gebruikersverificatie op apparaten en hun afdruk- en scankosten onder controle te houden. Epson Print Admin is intuïtief in het gebruik en ontworpen voor eenvoudig beheer op afstand door soepele integratie met bestaande architectuur en apparaten waardoor compatibiliteit gewaarborgd is.

Elke klant, kan deze innovatieve oplossing zonder licentiekosten evalueren voor maximaal twee apparaten. Extra licenties zijn beschikbaar voor één, vijf, 20 of 50 apparaten ten behoeve van maximale flexibiliteit. Met Epson Print Admin kunnen gebruikers profiteren van de voordelen van de bekroonde zakelijke inkjet-technologie van Epson die is ontworpen om bedrijven te helpen hun afval, energieverbruik, CO2-productie en uitstoot van ozon te verminderen, zoals toegelicht op: www.epson.eu/maketheswitch

Dankzij verificatie van gebruikersprofielen bent u beschermd tegen onbevoegd gebruik van apparaten, waardoor u een beveiligde omgeving creëert voor afdrukken, scannen en kopiëren. Nadat zij zijn geverifieerd, profiteren uw werknemers van een gepersonaliseerde gebruikersinterfaces op compatibele apparaten, zodat zij minder tijd kwijt zijn aan het zoeken naar de juiste functies en meer tijd kunnen besteden om dingen gedaan te krijgen.

U kunt meldingen instellen om gebruikers voor te lichten over verantwoordelijk afdrukken. Zo kunt u onnodige verspilling voorkomen door gebruikers af te raden om in full-colour af te drukken op het moment dat de afdruktaak wordt aangemaakt. Ingebouwde kostenbesparende regels en gepersonaliseerde workflows voor scannen met één druk op een knop,zorgen er voor dat bedrijven de volledige controle krijgen over het afdrukken en scannen van hun documenten.

Via een groot aantal verschillende rapporten en analyses beschikt u over volledige transparantie, waardoor bedrijven hun printbeleid kunnen aanpassen om kosteneffectief afdrukgedrag met weinig verspilling te bevorderen. Als het aankomt op het bijhouden en terugdringen van de afdrukkosten, staat de mogelijkheid om facturatiecodes toe te wijzen en het printergebruik te koppelen aan cost-centres ten behoeve van een eenvoudig budgetbeheer.

Dominic Schouterden, Branch Office Manager bij Epson Europe, bijkantoor België, zegt: "Dit bouwt voort op onze succesvolle strategie van het bieden van een complete oplossing voor bedrijven. Samen met onze Open Platform-architectuur voor onze zakelijke inkjetprinters, onze oplossing voor machineparkbeheer, Epson Device Admin, en onze managed printservice voor het MKB, Print365, hebben wij het bereik van afdrukservices met toegevoegde waarde dat wij bedrijven bieden uitgebreid met kostenbesparing en milieuvoordelen."

Epson Print Admin is nu beschikbaar, neem contact op met uw lokale Epson-dealer voor meer informatie of ga naar www.epson.eu/epa.

Belangrijkste kenmerken:

Voordelen voor installatie en compatibiliteit Voordelen voor beheerders Voordelen voor gebruikersproductiviteit
Centraal implementeren, op afstand beheren Toegangsrechten besturen Verificatie met id-kaart, aanmelding/wachtwoord of id-nummer
Brede compatibiliteit met Epson-producten Acties van werknemers op MFP's controleren Gepersonaliseerde MFP-interface
Flexibele verificatiemethoden Werken met verplichte regels voor gebruikers om geld te besparen en de milieubelasting te verminderen Veilige pull printing
Breed scala van ondersteunde kaartlezers Uw kosten beheren en de uitgaven per gebruiker/groep instellen 'Scan and Send to Me'
Eenvoudig te evalueren met freemium-software Uitgebreide rapportage Directe toegang tot gepersonaliseerde voorinstellingen voor scannen
Eenvoudige integratie in elke willekeurige IT-infrastructuur Brede taalondersteuning voor MFP-interface
Brede taalondersteuning Statuscontrole door werknemers
Uitgebreide handleidingen
Compatibiliteit met OS Server-systeem

Over Epson
Epson is wereldwijd toonaangevend op het gebied van innovatie en toegewijd om de visie en verwachtingen van klanten op het gebied van printing, visuele communicatie, kwaliteit van leven en productie te overtreffen. Het productassortiment van Epson bestaat uit inkjetprinters, printsystemen, 3LCD-projectoren, industriële robots, multimediabrillen en sensorsystemen die zijn gebaseerd op compacte, energiebesparende en nauwkeurige technologieën.

De Epson-groep, geleid door het in Japan gevestigde Seiko Epson Corporation, telt wereldwijd bijna 67.000 werknemers in 90 bedrijven en is trots op zijn bijdrage aan de gemeenschappen waarin de groep actief is en zijn voortdurende inspanningen om de milieubelasting te beperken.

Over Epson Europe

Epson Europe B.V., gevestigd in Amsterdam, is het regionale hoofdkantoor voor Europa, het Midden-Oosten, Rusland en Afrika. Met een personeelsbestand van 1.700 werknemers behaalde Epson Europe in het boekjaar 2015 een omzet van 1.577 miljard euro.

Ecologische Visie 2050