Epson België

Raphaël Brondelet aangesteld als Consumer Sales Account Manager bij Epson

Persbericht   •   mei 17, 2016 09:30 CEST

Epson, innovatieve leverancier van inkjetprinters en projectoren voor B2C en B2B, heeft Raphaël Brondelet aangesteld als Consumer Sales Account Manager voor België en Luxemburg. Hij is er verantwoordelijk voor de relaties met de BeLux retailers. Brondelet’s ambitie ligt in de realisatie van groei en het verhogen van zowel de visibiliteit als naamsbekendheid van Epson.

Raphaël Brondelet (39) kan terugblikken op meer dan 15 jaar verkoopservaring en klantenbeheer. "Grote budgetten beheren en tegelijkertijd creatief omgaan met uitdagingen is een dagelijkse realiteit binnen retail”, vertelt Brondelet. “Het feit snel te kunnen reageren in een agressieve markt is zeker ook een pluspunt. Al denk ik dat de printer markt net iets minder agressief is dan de telecom markt.”

Een hecht team dat inspireert

Bij Nokia - en later Microsoft - werkte ik lange tijd in een grote organisatiestructuur. Bij Epson België kom ik terecht in een kleiner, maar hechter team. Iets wat me perfect ligt. Hier werken voelt als thuiskomen”, vervolgt Brondelet. ”Op persoonlijk vlak inspireert Epson’s inzet voor een beter milieu me enorm. Werken voor een bedrijf dat zelf de nodige inspanningen levert om zijn eigen ecologische voetafdruk zo klein mogelijk te maken, geeft voldoening. Door zelf het goede voorbeeld te geven, hoop ik zowel partners als andere bedrijven te kunnen overtuigen zelf de nodige inspanningen te leveren. Op die manier maken we samen het verschil.”

Over Raphaël Brondelet

Raphaël Brondelet start zijn loopbaan in 1998 als Sales Representative om vervolgens door te groeien tot Project Manager bij CINTA (Tabacco). In 2005 maakt Brondelet de overstap naar Nokia, waar hij vier jaar lang aan de slag gaat als Retail Account Manager, om er in 2009 te promoveren tot Key Account Manager. Bij de integratie van Nokia met Microsoft in april 2015 maakt Brondelet, in dezelfde functie, mee de overstap.

Raphaël Brondelet is marketeer van opleiding. Zijn vrije tijd vult hij met diepzeeduiken.

Over Epson
Epson is wereldleider op het gebied van imaging en innovatie en heeft een uitgebreid productassortiment van inkjetprinters en printersystemen, 3LCD-projectoren en industriële robots en andere microapparatuur. Epson streeft ernaar de visie van klanten over de hele wereld te verbreden en biedt klanten in het bedrijfsleven, de handel en industrie een hoge waarde op basis van compacte, energiezuinige en nauwkeurige technologieën.

De Epson-groep, geleid door het in Japan gevestigde Seiko Epson Corporation, telt wereldwijd meer dan 73.000 werknemers in 94 bedrijven, en is trots op zijn continue bijdrage aan het milieu in het algemeen en de gemeenschappen waarin de groep actief is.

Over Epson Europe
Epson Europe B.V., gevestigd in Amsterdam, is het regionale hoofdkantoor voor Europa, het Midden-Oosten, Rusland en Afrika. Met een personeelsbestand van 1.700 werknemers behaalde Epson Europe in het boekjaar 2013 een omzet van 1.517 miljard euro. http://www.epson.eu

Ecologische Visie 2050