Thule Group

Thule Adventure Team: weg naar Chinees succes vereeuwigd in nieuwe film

Press Release   •   Jul 09, 2013 20:40 CEST

Het uiterst succesvolle Thule Adventure Team (TAT) is een van ‘s wereld meest vooraanstaande teams in de steeds populairder wordende adventure race sport. Met de groei van de populariteit van de sport, groeit ook de populariteit van TAT in China. Meer dan 10.000 mensen kwamen dan ook af op de openingsceremonie van de race ‘Baise Outdoor Quest’ in april van dit jaar.

Tijdens de ‘Baise Outdoor Quest’, die plaatsvond in Baise Leye in China, legde een filmcrew de voorbereidingen van het TAT-team en hun weg naar de overwinning vast. In de documentaire is te zien hoe intensief deze sport is en hoe spectaculair de races in China kunnen zijn. Naast de prachtige natuur waarin de sport zich afspeelt, is het fantastisch om te zien hoe de sport wordt omarmd door het publiek.

“Adventure races worden steeds populairder, zegt Tina Liselius, Sponsorship and Event Manager Thule Group. “En terecht: wij mensen zijn altijd diep onder de indruk als we zien hoe topatleten omgaan met de uitdagingen die de natuur op hun pad werpt.”

Baise Outdoor Quest vond plaats van 26-28 april in de regio Guangxi in zuid-China. Dit gebied staat bekend om z’n hoge temperaturen, de hoge luchtvochtigheid, rivieren, bergen en jungles. Het parcours van de race kende verschillende beklimmingen en afdalingen met een hoogte van 2.000 meter als absolute piek. Baise Outdoor Quest is een driedaagse wedstrijd voor teams van 4 deelnemers, met verschillende secties: zwemmen, kajakken, mountainbiken, traprennen, grotrennen, adventure skills/touwklimmen en hardlopen.

In september gaat TAT terug naar China om deel te nemen aan twee andere prestigieuze evenementen - Wulong Mountain Quest en Taining Outdoor Challenge. Beide races zullen worden vastgelegd door een filmcrew en zullen later dit jaar te zien zijn op Thule’s YouTube-kanaal.

De nieuwste film is te zien op www.youtube.com/thule

Thule op Facebook: www.facebook.com/thulebringyourlife

Thule op YouTube: www.youtube.com/thule

De Thule Group Press Room (productfoto’s en meer info):