Thule Group

Thule gastheer voor wereldpremière surfdocumentaire van Garrett McNamara, ‘Nazaré Calling’

Press Release   •   Jul 08, 2013 16:00 CEST

Op 11 juli 2013 gaat de surfdocumentaire ‘Nazaré Calling’ in première op de 20e editie van de beurs OutDoor in Friedrichshafen. De documentaire belicht de voorbereidingen voor en succesvolle poging het wereldrecord big wave surfing te verbeteren bij Nazaré in Portugal. Maar de film is net zo goed een liefdesverklaring aan de natuur en het milieu.

In 2011 stelde Garrett McNamara, een van ’s werelds beste surfers, zichzelf tot doel de hoogste golf ter wereld te bedwingen. Op 1 november 2011 was-ie daar: een golf van pakweg 24 meter bij het kleine Portugese plaatsje Nazaré. Een golf met een hoogte van een gebouw van acht verdiepingen…

Door op deze golf te surfen, vestigde Garrett een nieuw Guinness World Record. Dat record verbrak hijzelf eerder dit jaar op een golf van zo’n 30 meter hoog, ook dit keer bij Nazaré.

“Het is geweldig wat we allemaal h

ebben bereikt in Nazaré”, zegt Garrett McNamara. “Maar deze documentaire gaat voor mij vooral over hoe geweldig het voelt als je je doel bereikt en over één zijn met de natuur.”

De wereldpremière van Nazaré Calling vindt plaats in de Oost Foyer op de beurs OutDoor in Friedrichshafen, Duitsland. Garrett McNamara zal zelf aanwezig zijn en is beschikbaar voor interviews.

De trailer van de film is te vinden op: http://youtu.be/yRvsp9NHN5U

Over Thule
Het merk Thule is opgericht in Zweden in 1942. Het is uitgegroeid tot een wereldwijd premium-merk. Onder het motto ‘Bring your life’ biedt Thule een breed assortiment van producten die het vervoer van materiaal en uitrusting veilig, stijlvol en eenvoudig maken. Dak- en fietsdragers, dragers voor water- en wintersportuitrusting, dakkoffers, accessoires voor recreatievoertuigen, paarden- en botentrailers, sneeuwkettingen, bagagetassen en fietstassen zijn slechts enkele voorbeelden van wat Thule momenteel te bieden heeft. Thule is het grootste merk van de Thule Group. Meer informatie is te vinden op www.thule.com.