Sony benoemt Stéphane Labrousse tot Country Head Benelux

Sony Electronics Benelux kondigt vandaag de benoeming aan van Stéphane Labrousse als Country Head Benelux. Labrousse zal vanaf 1 april 2019 de werkzaamheden van Barend Ezechiels overnemen. Ezechiels zet een volgende stap in zijn carrière en neemt vanaf 1 april 2019 de operatie van Sony UK en Ierland op zich, ter vervanging van John Anderson.

Stéphane Labrousse startte zijn loopbaan bij Sony Professional Solutions waar hij onder meer werkzaam was als Director voor Sony Professional Frankrijk. Labrousse brengt meer dan 20 jaar Sony-ervaring met zich mee, zowel uit de professional business als voor consumentenelektronica. Hij begon zijn Sony-carrière in 1995 en heeft diverse strategische rollen vervult op Pan-Europees en nationaal niveau. Zo was hij verantwoordelijk voor de volledige productportfolio consumentenproducten in de rol van Marketing & Communications Director bij Sony Electronics Frankrijk. Ook was Labrousse succesvol als Sales Director bij Sony Italië en wist hij een gezonde omzetgroei te realiseren via zowel de traditionele retailkanalen als online. Sinds 2014 is Labrousse werkzaam in Italië als Country Head waar hij onder meer verantwoordelijk is voor een aanzienlijke winstgroei voor de premium tv, video, geluid en digitale beeldbewerkingsproducten.

Barend Ezechiels neemt per 1 april 2019 de operatie van Sony UK en Ierland op zich, ter vervanging van John Anderson. Barend begon zijn carrière bij Sony in 1997 en bekleedde diverse seniorposities op nationaal en pan-Europees niveau. Onder meer was Ezechiels werkzaam als General Manager voor Sony Digital Imaging Europe en Sales Director voor Sony Benelux. Sinds 2012 is Ezechiels werkzaam als Country Head Benelux. Onder zijn leiding realiseerde het bedrijf de afgelopen jaren een sterke winstgroei en gezonde marktaandeelposities. Tegelijkertijd is Ezechiels in Europees verband verantwoordelijk voor de Pan-European accounts en channel development. Vanuit deze rol heeft hij ervaring en expertise op het gebied van dynamiek en innovatie in het retaillandschap.

"Dankzij zijn sterke toewijding heeft Barend Ezechiels geweldige resultaten geboekt voor Sony Benelux. Wij willen hem hartelijk bedanken voor zijn uitstekende werk in de afgelopen acht jaar", zegt Rick Londema, Senior Vice President Consumer Sales bij Sony Europe.

"Wij zijn ervan overtuigd dat Sony Benelux onder leiding van Stéphane Labrousse een mooie toekomst tegemoet gaat. Met zijn ervaring in de elektronicabranche zien wij in hem die ideale leider die in staat is de groei van Sony in de Benelux voort te zetten."

Zowel Stéphane Labrousse als Barend Ezechiels rapporteren aan Rick Londema, Senior Vice President Consumer Sales bij Sony Europe.

Over Sony Corporation

Sony Corporation is een wereldwijde producent van audio-, video-, game-, communicatie- en informatietechnologieproducten voor de consumenten- en zakelijke markt. Met zijn muziek-, beeld-, computerentertainment- en onlinetoepassingen is Sony een pionier op het gebied van elektronica en entertainment. Sony rapporteerde een samengesteld verkoopresultaat van ongeveer 77 miljard dollar in het afgelopen fiscale boekjaar, dat eindigde op 31 maart 2018. Meer informatie op de internationale Sony-website: www.sony.net