Sony onthult zijn nieuwe producten op IFA 2018

Sony toont tijdens IFA 2018, de grootste Europese beurs op het gebied van consumentenelektronica in Berlijn, het nieuwe productassortiment. Voorafgaand aan de officiële opening van IFA heeft Sony op 31 augustus een persconferentie gehouden. Tijdens die persconferentie introduceerde Kenichiro Yoshida, president en CEO van Sony Corporation, diverse nieuwe producten. Hieronder worden deze innovaties per productcategorie toegelicht. Een video van de persconferentie is te bekijken via:

Home Entertainment & Sound

Sony introduceert de WH-1000XM3 draadloze noise cancelling headphone

Dit is de derde generatie van succesvolle headphone-serie met toonaangevende noise cancelling. Stilstaan bij een bushalte, per trein naar Londen of een lange vlucht naar Tokyo - de WH1000XM3 filtert automatisch ongewenste geluiden op iedere locatie. Deze headphone is voorzien van toonaangevende noise cancelling dankzij de nieuwe HD Noise Cancelling QN1 Processor. Dankzij deze innovatie filtert dit model vier keer beter dan zijn voorganger. Dagelijkse achtergrondgeluiden zoals straatlawaai en stemgeluiden zijn niet langer hoorbaar. De 1000XM3 beschikt over Dual Noise Sensor-technologie. Deze functie vangt omgevingsgeluid met twee microfoons en analyseert dit via de nieuwe processor. Vervolgens worden alle storende geluiden tot een minimum gereduceerd. De dubbele microfoons zijn tevens geschikt om handsfree te bellen.

In de sport categorie lanceerde Sony de WF-SP900 volledig draadloze sportheadphone. Dit model levert uitstekend geluidskwaliteit en is overal en altijd inzetbaar dankzij een volledig waterdicht design. Of het nu gaat om baantjes trekken in het zwembad, een cardiotraining, rustgevende yogasessies of voor onderweg naar werk. Dankzij het draadloze ontwerp is er de bewegingsvrijheid om elke sport te beoefenen onder het genot van muziek. De WF-SP900 combineert dit met een waterdicht ontwerp. Zo kan ongestoord getraind worden tijdens een trainingssessie in het zwembad of zelfs in de zee. Na afloop wordt zweet en vuil eenvoudig afgespoeld onder de kraan.

In het audiosegment introduceert Sony tevens de MDR-Z7M2. Dit model demonstreert Sony's enorme expertise in audio en is de opvolger van de veelgeprezen MDR-Z7 hoofdtelefoon. Het ontwerp is gebaseerd op basis van de MDR-Z1R Signature Series headphone. Zo heeft de MDR-Z7M2 een gerasterde gril geïnspireerd op een Fibonacci-patroon. Dit zorgt voor een minimale klankdiffusie en een gedetailleerde reproductie van High-Resolution Audio. Ideaal om rustig achteruit te leunen en van de perfecte geluidskwaliteit te genieten.

In de tv-categorie heeft Sony onlangs de BRAVIA MASTER-Series aangekondigd. De MASTER-serie AF9 OLED en ZF9 LCD series van Sony bieden de allerbeste beeldkwaliteit voor thuis. Een zeer realistische beeldweergave zoals de producent het bedoeld heeft. Deze nieuwe modellen zijn het vlaggenschip van de 4K HDR BRAVIA TV line-up.

De AF9 OLED en ZF9 LCD Tv’s produceren hoogwaardige 4K HDR beeldkwaliteit via de nieuwe Picture Processor X1 Ultimate. Deze processor speelt een sleutelrol bij de productie van een natuurgetrouw beeld. Door de ervaring in het ontwikkelen van professionele camera's en beeldschermen heeft Sony de knowhow als het gaat om signaalverwerking. Deze kennis is gebruikt bij het ontwerpen van de Picture Processor X1 Ultimate. Deze processor kan intelligent ieder object in het beeld waarnemen en analyseren door Sony’s nieuwe Object-based Super Resolution. Dit resulteert in een zeer nauwkeurig en gedetailleerd beeld. Tevens is de Object-based HDR remaster geüpdatet waardoor het nu mogelijk is om ieder object individueel te remasteren voor meer diepte, nauwkeurige textuur en over het geheel realistischer beeld.

Met deze modellen stelt Sony zich als doel de beeldkwaliteit te evenaren van een professionele monitor in een filmstudio. Mede dankzij een zeer nauwkeurig productieproces en strenge kwaliteitscontrole door de engineers biedt de MASTER-serie de hoogst mogelijk beeldkwaliteit in een thuisopstelling.

Xperia Smartphones

Sony Mobile Communications (“Sony Mobile”) zet de evolutie van zijn Xperia™ smartphones voort met de aankondiging van zijn nieuwste top-smartphone, de Xperia XZ3. Aangedreven door het beste van Sony op het gebied van TV, audio, fotografie en gaming.

Xperia XZ3 beschikt over een schitterend 6-inch QHD+ HDR OLED scherm, aangedreven door Sony’s prijswinnende BRAVIA® OLED TV technologie. Deze technologie geeft diepere kleuren zwart weer, een hoger contrast en scherpere helderheid zodat je kunt genieten van levendigere kleuren in al je favoriete films en series. Dankzij het geavanceerde X-Reality™ for mobile zal ook content die niet HDR (High Dynamic Range) is, geconverteerd worden naar bijna HDR zodat zelfs content die je online bekijkt in de hoogst mogelijke kwaliteit kan worden ervaren.

De entertainmentervaring wordt mede mogelijk gemaakt door Sony’s premium audio-expertise. De S-Force Front Surround Sound speakers zijn nu nog krachtiger met 20% meer geluidssterkte dan vorige modellen. Hi-Res Audio laat jou genieten van muziek zoals de artiest dit bedoeld heeft, terwijl DSEE HX ook gecomprimeerde bestanden verbetert naar bijna Hi-Res Audio kwaliteit; LDAC zorgt bovendien voor een superieure draadloze luisterervaring. Het Dynamic Vibration System zorgt voor een unieke ervaring, waarmee je muziek, films en games kunt voelen en zo je content op unieke wijze helemaal tot leven komt.

Het gebogen 3D glas aan de voor- en achterkant geeft de Xperia XZ3 een strak en elegant randloos ontwerp. De Xperia XZ3 ligt comfortabel in de hand met dank aan een 18:9 scherm en 3D glas aan zowel voor- als achterkant. Cruciaal is dat het slanke 3mm aluminium metalen frame van de Xperia XZ3 geen concessies doet aan het uiterlijk en aan de duurzaamheid, met Corning® Gorilla® Glass 5 en IP65 / IP68 gecertificeerde waterbestendigheid . Er is keuze uit vier prachtige kleuren: Black, White Silver, Forest Green, and Bordeaux Red.

Advanced Motion Eye™ camera met AI

De Xperia XZ3 beschikt over Smart launch met AI die direct je camera opstart wanneer je je telefoon oppakt en in een horizontale houding houdt, zodat je nooit een moment hoeft te missen. Samen met bestaande functies die beschikken over AI, zoals Superior Auto, Predictive Capture, Predictive Autofocus en Smile shutter, zorgt Smart launch ervoor dat je met de Xperia XZ3 camera de grootste kans hebt om een fantastische foto te maken. En uiteraard biedt alleen Sony’s Motion Eye™ camera de mogelijkheid om in 4K HDR video’s op te nemen in professionele kwaliteit of dramatische shots te maken in Full HD 960fps Super slow motion.

Beschikbaarheid

Xperia XZ3 is beschikbaar vanaf 5 oktober 2018 met, afhankelijk van de verkopende partij, Single SIM of Dual SIM voor een verkoopadviesprijs van €799,-

Digital Imaging

De DSC-HX99 en DSC-HX95 zijn de twee nieuwste modellen in de Cyber-shot-serie. Deze compacte modellen beschikken over een zoombereik van 24mm uitgezoomd tot aan 720mm ingezoomd. Naast 4K-filmopnamen zonder pixelbinning zijn deze camera’s voorzien van een krachtige BIONZ X-beeldverwerkingsprocessor en een front-end LSI. Dit maakt continu fotograferen mogelijk met een snelheid tot 10 fps met een bufferlimiet tot 140 afbeeldingen. Deze modellen hebben een snelle autofocustijd van 0,09 seconden en zijn uitgerust met Eye tracking. Tevens is een lcd-scherm met Touch Focus en Touch Pad AF geïntegreerd en is er de mogelijkheid om locatiegegevens via Bluetooth op te halen. Naast reguliere formaten kan in RAW gefotografeerd worden.

Seed Acceleration Program (SAP)

Sony introduceert verschillende producten en diensten die uit haar SAP-programma (Seed Acceleration Program) voortvloeien. Zo lanceert Sony op de IFA een FES Watch U in verschillende Europese landen. De FES Watch U is een modieus horloge dat e-paper gebruikt op de wijzerplaat en polsband. De gebruiker kan met één druk op de knop van ontwerp wisselen. Om de nieuwe mogelijkheden te laten zien, zal Sony ook een paar prototypes van conceptschoenen in samenwerking met New Balance laten zien.

AI x Robotics

Begin 2017 demonstreerde Sony de nieuwe aibo voor het eerst aan het publiek. De geliefde robothond maakt levendige bewegingen en heeft een snel reactievermogen. Aibo zal zijn eigen persoonlijkheid ontwikkelen en kan een emotionele band ontwikkelen. Sinds zijn lancering zijn er van aibo al meer dan twintigduizend exemplaren verkocht en de robothond zal vanaf september in de Verenigde Staten verkrijgbaar zijn. Tijdens de IFA is aibo voor het eerst te zien in Europa.

Over Sony Corporation

Sony Corporation is een wereldwijde producent van audio-, video-, game-, communicatie- en informatietechnologieproducten voor de consumenten- en zakelijke markt. Met zijn muziek-, beeld-, computerentertainment- en onlinetoepassingen is Sony een pionier op het gebied van elektronica en entertainment. Sony rapporteerde een samengesteld verkoopresultaat van ongeveer 77 miljard dollar in het afgelopen fiscale boekjaar, dat eindigde op 31 maart 2018. Meer informatie op de internationale Sony-website: www.sony.net