Statsministeren til esportsatleter: "I er sande sportsfolk"

News   •   Nov 05, 2018 09:48 UTC

Statsministeren åbnede lørdag BLAST Pro Series København

Diskussionen om esport og traditionel sport fik et ekstra lag, da Lars Løkke Rasmussen lørdag eftermiddag officielt åbnede BLAST Pro Series i Royal Arena.

Foran mere end 12.000 tilskuere i arenaen og millioner af seere verden over talte den danske statsminister direkte til spillerne fra de 6 hold, og han var klar i mælet: "I er sande sportsfolk" lød det fra den store scene.

Ord, der nu går verden rundt på sociale medier.

Statsministeren talte om kampen for forståelse af esport og om en verden, der måske er svær at forstå for mange, men samtidig er et samlingspunkt for mennesker verden over.

Emnet "sport" berørte han direkte med følgende ord:

- You have been training for years and years to be here. And along the way, you have probably had to explain yourselves more than once, convinsing people that you are not wasting your time. But now I hope, your explaining days are over, because you are sportsmen. You are truly sportsmen following your dreams, lød det på engelsk fra statsministeren.

Ordene blev modtaget med højlydt tilfredshed fra publikum og talen blev omgående genstand for diskussion på de sociale medier, hvor #blastproseries trendede på twitter og på Reddit, hvor turneringen og statsministerens tale blev diskuteret i massivt omfang.

Hele talen: THE PRIME MINISTER'S FULL SPEACH IN ENGLISH

Twitter højdepunkter fra turneringen her: TWITTER HIGHLIGHTS FROM THE TOURNAMENT

Fotos fra ministerens 3 timers besøg under BLAST Pro Series, hvor det ud over talen blev til en rundvisning i produktionen og overværelse af to kampe live i arenaen:

Lars Løkke Rasmussen under sin åbningstale i Royal Arena lørdag d. 3. november.

Og hvilken arena! 12.232 tilskuere oplevede BLAST Pro Series live i Royal Arena.

Regionsrådsformand Sophie Hæstorp Andersen, Lars Løkke Rasmussen og medstifter af RFRSH Entertainment, CEO Nikolaj Nyholm.

Kommunikations- og PR direktør i RFRSH Entertainment, Steen Laursen, viste statsministeren rundt i den massive produktion, der også er en del af BLAST Pro Series, hvor mere end 120 medarbejdere var i gang under afviklingen ud over Royal Arenas mange folk.

Statsministeren mødte repræsentanter fra alle 6 deltagende hold. Venstre mod højre: Lukas "glaive" Rossander (Astralis, Danmark), Timothy ”autimatic” Ta (Cloud 9, USA), Finn "karrigan" Andersen (FaZe Clan, USA/ international), statsministeren, Oleksandr ”s1mple” Kostylief (NaVi, Ukraine), Gabriel "FalleN" Toledo (MIBR, Brasilien), Patrik ”f0rest” Lindberg (NiP, Sverige)

Det blev naturligvis også til et besøg i Astralis' spillerrum, hvor træner Danny "zonic" Sørensen blandt andet overrakte en spillertrøje og Kasper Hvidt kunne fortælle om spillernes top-professionelle indstilling og livsstil.