Verdens bedste CS-hold i Royal Arena - Astralis jagter revanche på hjemmebanen!

Der er garanti for Counter-Strike i verdensklasse når BLAST Pro Series igen i år inviterer verdens bedste hold til Danmark til en turnering, hvor danske Astralis jagter deres første sejr på hjemmeane.

Der er tradition for en helt elektrisk stemning i Royal Arena og millioner vil følge med verden over, når 12.000 feststemte tilskuere danner ramme om én af verdens største esport-liveproduktioner.

Kan Astralis bryde forbandelsen?

6 af verdens bedste hold vil konkurrere live på scenen i en arena, hvor publikum har ry for at skabe en helt elektrisk stemning. Danske Astralis skal forsøge at hente deres første BLAST Pro Series titel på dansk grund nogensinde.

Astralis kommer dog til at kæmpe hårdt for titlen, da de blandt andet skal op mod storhold som verdensranglistens nuværende nummer 1 Team Liquid, de svenske legender NiP og NaVi med verdens bedste spiller, s1mple.

Det særlige BLAST format betyder at publikum har sikkerhed for at se deres favorithold live på scenen til mindst 3 kampe. Det betyder også, at holdene har sikkerhed for at spille foran fansene, hvilket ifølge Astralis’ Peter “dupreeh” Rasmussen gør en kæmpe forskel for spillerne:

- Det er altid noget helt specielt for os at spille i Royal Arena, hvor publikum har taget imod os på en måde, man slet ikke turde drømme om for bare 3 år siden. Vi har haft nogle vilde oplevelser de seneste år, men den støtte, vi oplever på hjemmebanen i Royal Arena er noget af det største, man som spiller kan opnå. Vi skylder de danske fans så meget, for uden dem havde Astralis slet ikke været det samme, fortæller “dupreeh”, og fortsætter:

- Set over de seneste to år, har vi været stort set suveræne i international Counter-Strike. Lige nu er vi et sted, hvor vi skal kæmpe for at komme helt tilbage på toppen, og selvom det er naturligt at vi vil ramme den slags perioder, er det altid irriterende ikke at vinde. Ingen kan ligge på førstepladsen hele tiden, men vores ambitioner og sult ændrer sig ikke, fordi konkurrenterne også bliver bedre. Vi vil være her i mange år endnu, og vi vil fortsætte med at udvikle vores spil med målet om, at vinde mange, mange flere pokaler hjem til Danmark.

- BLAST Pro Series i København er én af dem, vi ikke har vundet endnu, og sammen med ESL Cologne og Majoren i Berlin i september, er BLAST i København et af vores store sæsonmål. Jeg hader at tabe, og det vil betyde så meget for os, at betale fansene tilbage for den sindssyge opbakning de giver os, lyder det fra Astralis-spilleren.

Danske Astralis vandt i Sao Paulo, men har aldrig vundet i København. Skal 3. gang blive lykkens gang?

Endnu større tilskueroplevelse i Royal Arena

Formatet i BLAST Pro Series er kompakt, hurtigt og benhårdt for spillerne. Det giver en helt anden dynamik og pres på holdene, og det skaber mulighed for overraskelser, da alle gruppespilskampene er ét map, og kun de to bedste går direkte i finalen.

BLAST Pro Series har i 2019 sæsonen arbejdet med nye tanker, blandt andet med kvalifikationsturneringer og et format med semifinaler til den kommende turnering i Los Angeles 13-14 juli, men i København bliver det BLAST Classic, som tilskuerne kender fra de seneste turneringer.

Jordi Roig, Executive Producer BLAST Pro Series fortæller:

- Vi arbejder hele tiden på at udvikle formatet og tilskuer-oplevelsen med målet om at skabe den mest interessante, engagerende og underholdende esports-turnering og liveoplevelse muligt. Én af hovedmålene med formatet er, at garantere fansene og seerne, at de kan opleve deres favorithold på scenen til de afgørende og mest spændende kampe. Vi har nogle af verdens absolut bedste hold med, og når vi fx præsenterer MIBR på hjemmebane i Sao Paulo, NaVi i Moskva og Astralis i København, kan tilskuerne vide sig sikre på, at de også kan opleve deres hold live mod nogle af de absolut bedste i verden, fortæller Roig.

- Vi forbereder lige nu 2020 sæsonen og får en masse erfaringer med os fra alle de produktioner, vi laver. Der er ingen tvivl om, at vi ultimativt gerne vil vægte det konkurrencemæssige højt og fjerne nogle af de tilfældigheder, der også er i et format med de såkaldte “Bo1” kampe, hvor man kun spiller ét map, for ultimativt skal de mest professionelle og bedst forberedte hold have de bedste muligheder i BLAST. Vi vil dog ikke gå på kompromis med live-oplevelsen, og den kan vi godt garantere alle bliver endnu vildere, sjovere og større end de to første turneringer i Royal Arena, lyder garantien.

NaVi med verdens bedste spiller i front skal søge at gentage triumfen fra 2018.

BLAST Pro Series København foregår 1. og 2. november i Royal Arena. De første to gruppespilskampe afvikles fredag aften og kan følges online på twitch.dk og på TV2 ZULU, mens de tre afgørende runder i gruppespillet og finalen alle spilles på den ikoniske BLAST scene i Royal Arena, hvor der vil være plads til 12.000 tilskuere.

Det er allerede nu muligt at skrive sig op til forsalget via www.blastproseries.com. Forsalget åbner 1. juli og 3. juli går billetsalget officielt i gang via ticketmaster.dk. Begge de to hidtidige turneringer har været udsolgt, og der er også udsigt til fuldt hus til BLAST Pro Series København 2019.

Billetter til lørdag vil være tilgængelige i flere kategorier med de billigste kategorier fra kr. 165. Der vil på linje med 2017 og 18 være billetter til salg i flere forskellige kategorier, herunder billetter med de BLAST goodiebags og andre fordele. Information offentliggøres 1. juli via blastproseries.com.

• Events

FREDERIKKE EMILY WACKER