Nordiska Spel S.R.L

Pressrelease angående Lottnummer

Press Release   •   Feb 22, 2016 15:02 GMT

“Hej,

På grund av ett stort missförstånd hos media av hur vårt lotteri fungerar så går jag här ut med det svaret vi skickade till bland annat SVT när de frågade angående dubbletter i presentationen av lottnummer. Nedanstående är svaret vi fick från operatören av det lotteriet vi använder oss av när vi framförde frågan om lottnummer vi fått.

Värt att tilläga är att det alltså INTE är Nordiska Spel själva som sköter dragningarna utan vi hyr in oss på andra aktörers system.

"Yes, more than one player can share a lottery number. Should that number win they split the win belonging to that number. The amount of these numbers differ a lot since the numbers are randomly choosen from numbers between 000001-999999. There is no limit to how many lottery players who can share a number as it is completely randomized. Wether the players are informed about this or not we can not account for since we only host the draws. Regarding the last question it is simply because we have chosen to only present the numbers and not specific winnings to the public for the brands we are currently working with

Bästa hälsningar

Oscar Jacobson,

PR-ansvarig Nordiska Spel S.R.L.”

Om oss

NordiskaSpel.com ingår i NG International koncernen vilken är baserad på Malta och därmed följer EU:s lagar och regler. Licensinnehavare för själva lotteriet och spelen är det helägda dotterbolaget Nordiska Spel SRL., med licens sedan 2004 på Costa Rica med registreringsnummer 3-102-63531 och registrerad address på Barrio dent montes de oca San Jose Costa Rica. Leverantör av spel och lotto är XKL / Bunbury Ventures SRL.