AccorHotels pursues the transformation of HotelInvest with the purchase of asset portfolios from three European investors for €284 million

Pressemitteilung   •   Dez 01, 2015 13:37 CET

AccorHotels announces the purchase of three hotel asset portfolios in Europe representing 29 hotels (3,677 rooms), for a total of €284 million.

The transactions are composed of:

• A portfolio acquired from AXA Investment Managers – Real Assets, acting on behalf of its clients, for a total of €56 million. The portfolio comprises 19 hotels in France (1,512 rooms) that have been operated under variable leases by AccorHotels since 2008, under the ibis budget, ibis, Novotel and Mercure brands.
  • A portfolio purchased from Invesco for €152 million which comprises six hotels (1,347 rooms). Located in Germany (2), Italy (2), the Netherlands (1) and Austria (1), the hotels were operated under fixed and variable leases under the Novotel and Mercure brands.
  • A portfolio purchased from Deutsche AWM for €76 million. This portfolio comprises four Novotel hotels (818 rooms) located in Madrid (2), Barcelona (1) and Seville (1), which were operated under fixed leases prior to the acquisition.

The two first deals are scheduled to be finalized during first-half 2016 and are subject to the usual conditions for this type of transaction. They include substitution clauses for the buyer, enabling HotelInvest to integrate the hotels directly into its dynamic asset management program. The transaction with Deutsche AWM has been finalized on November 27, 2015.

"Following the recent acquisition of 43 hotels from Foncière des Régions, these transactions once again demonstrate HotelInvest's expertise in dynamically managing its real estate assets", said John Ozinga, Chief Operating Officer of HotelInvest, Europe's leading hotel investor. "The transformation of HotelInvest is continuing at a fast pace, with close to €1.0 billion worth of real-estate transactions secured in 2015. We are on track with our roadmap and with the completion of our three-year plan to significantly increase Group’s performance."

AccorHotels ist eine Unternehmensgruppe, die für vollendete Gastlichkeit steht unter der Einhaltung des vorbehaltlosen Versprechens: Feel Welcome. Ihre über 180.000 Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter kümmern sich in 3.700 Hotels in 92 Ländern täglich um die Gäste.

Der weltweit führende Hotelbetreiber AccorHotels besteht aus zwei Einheiten und stellt seine doppelte Kompetenz als Hotelbetreiber und Franchisegeber (HotelServices) wie auch als Eigentümer und Investor (HotelInvest) in den Dienst seiner Kunden und Partner. Im Luxury/Upscale-Segment (Sofitel, Pullman, MGallery, Grand Mercure, The Sebel), im Midscale-Segment (Novotel, Suite Novotel, Mercure, Mama Shelter, adagio) und im Economy-Segment (ibis, ibis Styles, ibis budget, adagio access und hotelF1) entwickelt AccorHotels seine Konzepte permanent weiter, um die Erwartungen von Geschäftsreisenden und Urlaubern überall auf der Welt optimal zu erfüllen. Gesellschaftliches Engagement, solidarisches Verhalten und nachhaltiges Wirtschaften ist für das Unternehmen seit nahezu 50 Jahren wesentlicher Teil der Unternehmenskultur und wird auch im Rahmen des Programms PLANET 21 umgesetzt.

Die Gruppe verfügt über eine leistungsfähige digitale Struktur, insbesondere das Buchungsportal accorhotels.com, und das Treueprogramm Le Club AccorHotels. In Deutschland ist AccorHotels mit rund 340 Hotels der Marken Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Suite Novotel, Mercure, adagio, ibis, ibis Styles, ibis budget und adagio access vertreten.