3 ruller ind med ekstra dækning på Døllefjelde Musse Marked

Over 120.000 gæster strømmer ind på markedspladsen, når Døllefjelde Musse Marked løber af stablen den 26.- 29. april for 39. gang, og det kræver et toptunet netværk. Derfor rykker 3 ind med en ekstra mobil mast, som skal forsyne 3’s kunder med en hurtig og god mobiloplevelse.

Storebededagsferien nærmer sig, og det betyder, at den lille landsby Døllefjelde forvandles til et kæmpe marked for kræmmere og handlende gæster. I alt samles over 120.000 mennesker i Døllefjelde under kræmmermarkedet, og det stiller store krav til 3’s mobile netværk at skulle håndtere at forvandle en tom mark til et handelsmekka.

Teleselskabet 3 har i alt otte mobile master, 16 frame sites og seks gittermaster, som køres rundt i landet til store events og festivaler, og Døllefjelde Musse Marked er et af de første stop på vejen. Den mobile mast fra 3 køres ind på den tomme markedsplads fredag den 19. april, længe før markedets boder sættes op. Masten er nemlig 22 meter høj og vejer 22 tons – så det kræver plads og et oprustet mandskab at hejse og indstille masten. Masten kommer til at stå ved hovedindgangen lige ved siden af parkeringspladsen.

Fuld fart over feltet

Når Døllefjelde ikke er omdannet til Døllefjelde Musse Marked, er mobilforbruget nærmest lig nul på den tomme mark. Men i løbet af få dage løber dataforbruget fra 0 til 675 GB, som var tilfældet i 2017, hvilket svarer til én persons uafbrudte streaming af Netflix i 21 sammenhængende døgn. Hvis man sammenligner dataforbruget på Døllefjelde Musse Marked i 2016 og 2017, kan man også se en stigning på over 5% - og netværksansvarlig hos 3 Stefan Ring forventer igen i år en mærkbar stigning.

”Dataforbruget stiger støt ved festivaler og store events, og vi forventer, at der kommer fuld fart over feltet, når tusindvis af 3-kunder på Døllefjelde Musse Marked skal handle i de forskellige boder, tage billeder og uploade videoer, når store navne som Joe Moe og Johnny Deluxe spiller op til fest. Især MobilePay trækker ved arrangementer som Døllefjelde Musse Marked, og det er jo afgørende for de handlende og kræmmerne, at netværket kan holde til det. Derfor rykker vi ud til events som Døllefjelde Musse Marked, hvor over 100.000 samles og fortjener en optimal netværksoplevelse. Det er vores job at sikre det,” siger Stefan Ring Størhmann, netværksansvarlig hos 3.

• events

3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 3G, 4G og 4G+ mobilnetværk. 3’s kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 57 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, HongKong, Indonesien og Sverige. 3 ejes af CK Hutchison Holdings Limited (60%) og Investor  AB (40%). Læs mere om 3 Group på www.three.com og om 3 på www.3.dk