Værdien af den gode arbejdsplads

Pressemeddelelse   •   Nov 16, 2016 08:00 CET

Der er en meget høj grad af ansvarstagen fra medarbejdernes side som kommer af bevidstheden om, at arbejdsglæde og den gode arbejdsplads i høj grad starter hos én selv.

AbbVie Danmark er netop af Great Place to Work Instituttet kåret som Danmarks 5 bedste arbejdsplads i kategorien små til mellemstore virksomheder. Det er vi stolte af, det er resultatet af en daglig fokuseret indsats både blandt ledere og medarbejdere.

Vi ligger på en tilfredshedsscore på 99% når det gælder Work/Life balance. Når tøjfrøen hænger på døren eller står på bordet, betyder det, at man ikke må forstyrres, fordi man har brug for ro til at koncentrere sig om en opgave.

Vi har deltaget i undersøgelsen siden 2006 og har siden 2011 ligget på listen over Top 10 bedste arbejdspladser i Danmark. Men hvert år når resultaterne kommer, så giver det også anledning til refleksion over HVORFOR vi hver dag allesammen har et øje på at være en god arbejdsplads, og ikke mindst HVAD der skaber den gode arbejdsplads.

I de netop offentliggjorte resultater ligger vi på et Trust Index på 97%. På spørgsmålet ”Alt i alt synes jeg det er en god arbejdsplads” sætter 98% af medarbejderne kryds i ”I høj grad”. Vi ligger på en tilfredshedsscore på 99% når det gælder Work/Life balance. Men udover at vi alle er glade for vores arbejdsplads, hvad betyder det så forretningsmæssigt?

Få hele historien på abbvie.dk

AbbVie blev grundlagt d. 1. januar 2013 som global biofarmaceutisk virksomhed. Vi fokuserer på at håndtere nogle af verdens største sundhedsmæssige udfordringer. AbbVie har ressourcerne og den stabilitet, ekspertise og dedikation, der skal til for at udvikle og markedsføre banebrydende videnskab med henblik på at løse de største sundhedsproblemer, som verden står over for - i dag og i fremtiden. Vores dedikation og personlige engagement gør os, udover medicin, istand til at levere tjenester til hjælp for patienter. For os bliver det personligt, når det handler om at hjælpe folk til at leve et bedre liv.