Aberdeen kåret som bedste ejendomsforvalter i Danmark

Pressemeddelelse   •   Sep 18, 2014 13:32 CEST

Det prestigefulde magasin Euromoney har tildelt Aberdeen Asset Management Danmark prisen ”Best Investment Manager” i Euromoney Real Estate Awards 2014. Det er ottende gang Aberdeen kåres som bedste forvalter af ejendomsinvesteringer i Danmark.

Euromoney Real Estate Awards kårer virksomheder i ejendomsbranchen i mere end 50 lande inden for kategorierne investering, forvaltning, rådgivning og finansiering. Vinderne af de enkelte priser findes på baggrund af nomineringer og stemmer afgivet af bl.a. investorer, investeringsbanker og rådgivere i ejendomsbranchen.

Tonny Nielsen, Head of Asset Management & Transactions, Property, siger: “Euromoneys årlige kåring er en god indikator for ejendomsbranchen, og kampen om at stå på sejrsskamlen er skærpet de senere år. At vinde prisen kræver, at vi hele tiden forbedrer vores resultater. Vi er stolte af at modtage prisen som bedste investeringsforvalter af ejendomme og ser den som en anerkendelse fra vores investorer og samarbejdspartnere af de resultater og services, som vi leverer på tværs af vores fonde og separate mandater. Gennem en enestående lokal tilstedeværelse, et dybt kendskab til markedet og aktiv forvaltning skaber vi merværdi på vores investeringer”.

Om Aberdeen Asset Management

Aberdeen Asset Management PLC er en kapitalforvalter, som siden 1991 har været børsnoteret på London Stock Exchange. Selskabet blev grundlagt i Aberdeen, Skotland, i 1983 ved et ledelsesopkøb. Gruppen har 31 kontorer og mere end 1.900 medarbejdere på verdensplan. Aberdeen investerer globalt på vegne af klienter fra hele verden på tværs af de fire største aktivklasser: Aktier, obligationer, ejendomme og individuelle løsninger. Alle investeringsløsninger beror på en enkel, transparent tilgang til investering, hvor kernen er intensiv, førstehånds research og et langt sigte.

Om Aberdeen Asset Management Denmark A/S

Aberdeen Asset Management Denmark er Danmarks førende investerings- og ejendomsforvalter. Vi forvalter aktier, obligationer og ejendomme på vegne af institutionelle investorer og via distributører til en værdi af kr. 50 mia. Heraf udgør ejendomsdelen i Danmark ca. 28%. Aberdeen favner hele værdikæden – fra risikoanalyse og strategisk porteføljerådgivning til ejendomsforvaltning, udlejning og administration.

Læs mere: aberdeen-asset.dk og på Aberdeens udlejningssite: aberdeen.dk.