ABERDEEN OVERTAGER STRATEGISK FORVALTNING AF DANICA PENSIONS BOLIGER OG ERHVERVSEJENDOMME

Pressemeddelelse   •   Dec 21, 2015 11:31 CET

Aberdeen Asset Management overtager den strategiske forvaltning af 107 bolig- og erhvervsejendomme i Danica Pensions ejendomsportefølje til en samlet værdi af ca. kr. 10 mia. pr. 1. februar 2016.

Danica Pension ejer en af de største ejendomsporteføljer i Danmark på mere end kr. 25 mia. Heraf udgør de ejendomme som Aberdeen skal forvalte på vegne af Danica Pension ca. kr. 10 mia. Samarbejdet indebærer, at Aberdeen skal optimere porteføljens værdi gennem aktiv forvaltning med henblik på at skabe det bedst mulige afkast til Danica Pensions kunder, mens den nuværende administrator fortsat vil stå for administration og udlejning af porteføljen. Aberdeen overtager ejendomsporteføljen pr. 1. februar 2016.

Tonny Nielsen, administrerende direktør, hos Aberdeen kommenterer: ”Vi er meget glade og stolte over nu at få lov til at bruge vores kernekompetencer indenfor aktiv forvaltning af ejendomme til at skabe stærke afkast for Danica Pension. Vi ser frem til at blive den forlængede arm for Danica Pension og sammen skabe værdi i ejendomsporteføljen.”

Aberdeen Asset Management får med dette mandat ejendomme for i alt kr. 23,5 mia. under forvaltning.

Aberdeen – simply asset management.

Aberdeen Asset Management PLC er en uafhængig kapitalforvalter, som siden 1991 har været børsnoteret på London Stock Exchange som FTSE 100 selskab.

Gruppen er tilstede i 26 lande i Europa, Asien og Syd- og Nordamerika. Vi er definerede ved vores klare fokus på kapitalforvaltning; aktier, obligationer, ejendomme, individuelle løsninger og ikke mindst vores voksende alternative investment division. Alle investeringsløsninger bygger på en enkel, transparent tilgang til investering, hvor kernen er intensiv, førstehånds research og et langt sigte. På vegne af institutionelle og private klienter havde vi per 30. september 2015 €384.9 mia. under forvaltning.

www.aberdeen-asset.com

Om Aberdeen Asset Management Denmark A/S

Aberdeen Asset Management Denmark er for 8. år i træk kåret som Euromoney Real Estate Award 2015 Best Investment Manager. Vi forvalter aktier, obligationer og ejendomme på vegne af institutionelle investorer og via distributører til en værdi af ca. kr. 42 mia. Heraf udgør ejendomsdelen i Danmark ca. 20%.