Rødovrevej 239-241 er solgt til dansk anpartsselskab, der har udlejet ejendommen til det irske entreprenørfirma, ICDS.

Pressemeddelelse   •   Sep 18, 2014 13:14 CEST

Den gamle Tele Danmark-bygning på Rødovrevej er solgt til ”Nystiftet datterselskab til UTF holding ApS eller ordre”. Anpartsselskabet har derefter udlejet ejendommen til det irske entreprenørselskab ICDS Constructors.

Bygningen har gennem flere år været forvaltet af Aberdeen Asset Management og er med overtagelse den 1. oktober 2014 solgt til ”nystiftet datterselskab til UTF holding ApS eller ordre”.

Da der i sommeren 2014 havde været omfattende hærværk og indbrud fik køber ultimo august adgang til ejendommen for at reparere og istandsætte, således at ejendommen kunne stå klar på overtagelsesdagen.

At køber har indgået lejekontrakt med ICDS Constructors inden endelig overtagelse af ejendommen sker på købers egen risiko og er Aberdeen uvedkommende, så længe transaktionen bliver gennemført.

Aberdeen Asset Management er en professionel forvalter og udlejer af ejendomme og medvirker under ingen omstændigheder til ulovligheder.

Om Aberdeen Asset Management

Aberdeen Asset Management PLC er en kapitalforvalter, som siden 1991 har været børsnoteret på London Stock Exchange. Selskabet blev grundlagt i Aberdeen, Skotland, i 1983 ved et ledelsesopkøb. Gruppen har 31 kontorer og mere end 1.900 medarbejdere på verdensplan. Aberdeen investerer globalt på vegne af klienter fra hele verden på tværs af de fire største aktivklasser: Aktier, obligationer, ejendomme og individuelle løsninger. Alle investeringsløsninger beror på en enkel, transparent tilgang til investering, hvor kernen er intensiv, førstehånds research og et langt sigte.

Om Aberdeen Asset Management Denmark A/S

Aberdeen Asset Management Denmark er Danmarks førende investerings- og ejendomsforvalter. Vi forvalter aktier, obligationer og ejendomme på vegne af institutionelle investorer og via distributører til en værdi af kr. 50 mia. Heraf udgør ejendomsdelen i Danmark ca. 28%. Aberdeen favner hele værdikæden – fra risikoanalyse og strategisk porteføljerådgivning til ejendomsforvaltning, udlejning og administration.

Læs mere: aberdeen-asset.dk og på Aberdeens udlejningssite: aberdeen.dk.