Debatmøde om ”Flere læger og lægemiddelakademikere til industrien”

Den 17. maj kl. 14-17 inviterer Akademikerne sammen med Lægeforeningen, Pharmadanmark og Lægemiddelindustriforeningen til debatmøde i Landstingssalen.

Som en opfølgning på afsnittet i Akademikernes Erhvervsstrategi om sundhedssektoren som potentiel vækstmotor har Akademikerne sammen med Lægeforeningen, Pharmadanmark og Lægemiddelindustriforeningen taget initiativ til et debatmøde om ”Flere læger og lægemiddelakademikere til industrien – udfordringer og mulige løsninger”, som afholdes i Landstingssalen på Christiansborg tirsdag den 17. maj 2016 kl. 14-17.

Formålet med mødet er at drøfte, om lægernes og lægemiddelakademikernes arbejdsmarked i højere grad kan udbredes til også at omfatte den private sektor, hvor bl.a. lægemiddelindustrien jo efterspørger mange flere højtuddannede i eliteklassen. Centrale spørgsmål er, hvordan vi håndterer barrierer herfor i lægeuddannelsen og udbuddet af læger - og hvordan vi afbalancerer forholdet mellem bredde og elite i de relevante universitetsuddannelser.

Du kan læse mere i programmet og i invitationen, hvor der også er et link, som du kan bruge til at tilmelde dig mødet.

Vi ser frem til et spændende debatmøde og håber, at du har lyst til at være med.

Lars Qvistgaard

Pressekontakt Akademikernes formand +45 21 47 26 86