Gå til indhold
KIMI RÄIKKÖNEN OG ANTONIO GIOVINAZZI FORDYBER SIG I ALFA ROMEOS BILER PÅ DET BERØMTE TESTANLÆG BALOCCO

Nyhed -

Kørerne på “Alfa Romeo Racing” Formel 1-team oplevede en dag gennemsyret af Alfa Romeo brandets ånd på den berømte Balocco, som er FCA-koncernens ikoniske testanlæg. Det var her, på den berømte Autodelta-fabrik, at de allerførste Alfa Romeo-modeller blev samlet.

Siden da har dets sportslegende manifesteret sig gennem en række sejre og top placeringer i mange internationale mesterskaber, herunder Formel 1. Faktisk vandt brandet den allerførste udgave af Grand Prix-mesterskabet i 1950, hvor Nino Farina kørte en Alfa Romeo 158. Og året efter gentog Juan Manuel Fangio denne præstation med endnu en Formel 1 sejr i en Alfa Romeo 159.

I dag er denne glorværdige arv lagt i hænderne på det nye "Alfa Romeo Racing"-team, og kørerne der er valgt til at overtage rattet i dets biler i 2019-sæsonen repræsenterer, som det sig hør og bør, holdets italienske identitet: Antonio Giovinazzi og 2007-verdensmesteren Kimi Räikkönen. Under Balocco-testkørslerne følte Antonio og Kimi sig med det samme hjemme: stedet valgt til dagen var det berømte “Alfa Romeo Track”, en 5,6 kilometer lang bane, der tilbyder alle de udfordringer, en rigtig Formel 1-bane skal have. De ideelle omgivelser til at fremvise Alfa Romeos egenskaber.

Så fokus var på Giulietta, Giulia Quadrifoglio og Stelvio Quadrifoglio, der sammen med Formel 1-kørerne var hovedpersoner i de spændende køreaktiviteter og sessioner med videoproduktion på banen. Quadrifoglio-modellerne, der bærer det legendariske symbol, som blev taget i brug af Alfa Romeo i 1923, er et koncentrat af såvel enestående teknik som præstationsevne! De er udstyret med den eksklusive aluminiums 2,9 V6 Bi-Turbo benzinmotor, der er udviklet med input fra teknologier og teknisk knowhow fra Ferrari, som leverer en topeffekt på 510 Hk og genererer et moment på 600 Nm.

Den nye kompakte Alfa Romeo blev også afprøvet sammen med bilerne, der har skabt forbilledet for brandet. Giulietta har udviklet sig, samtidig med at den har formået at holde sin umiskendelige stil og markante sportslige karakter intakt. Med sin enestående evne til at glæde kunder, der sætter pris på italiensk stil og teknisk excellence, der sikrer køreglæde og høj sikkerhed, kan dens egenskaber ikke undgå at imponere på Balocco-banen på en virkelig fantastisk dag. Et fuldt indblik i Alfa Romeo-verdenen med unikke stjerner, hvilket lover godt for, at det bliver en spændende og nervepirrende sæson.

Hanne Langsig Sørensen

Pressekontakt Head of Group PR 21725172