Aller etablerer et af Nordens største bureaunetværk

Pressemeddelelse   •   Maj 24, 2016 14:00 CEST

AHEAD Group er et nyt nordisk bureaunetværk, der består af otte Aller-ejede selskaber i Danmark, Norge, Sverige og Finland. Netværket, som har en samlet omsætning på mere end 550 mio. kroner, skal tage kampen op mod de globale netværk inden for content marketing, reklame og digital markedsføring i Norden.

Efter en række bureauopkøb i løbet af de seneste år konsoliderer Aller-koncernen den samlede nordiske forretning inden for Media Marketing Services og etablerer AHEAD Group. Det nye netværk bliver med en omsætning på mere en 550 mio. kroner og flere end 350 medarbejdere et af Nordens største bureaunetværk, der har særskilte spidskompetencer inden for markedsføring og forretningsudvikling samlet i en og samme gruppe.

I Danmark indgår AllerCP og Datagraf Communications i AHEAD Group, mens netværket omfatter Redink, Hyper, OMG, NovaVista/Fresch Thinking i Norge, Dingle i Finland samt Make Your Mark i Sverige.

”Media Marketing services er et vigtigt forretningsområde for Aller i alle fire nordiske lande og et område i stor vækst. Virksomheder og organisationer oplever et stigende behov for at kombinere historiefortælling, kreativitet og teknologi i deres kommunikation for at kunne afsætte deres produkter og nå deres målgrupper. Det er vores ambition at være den foretrukne bureaupartner for både lokale og regionale virksomheder i Norden,” siger Jesper Ulsø, direktør i Aller Media og fortsætter:

”Enkeltvis har vores bureauer en unik position i markedet, og de komplementerer generelt hinanden godt inden for de forskellige fagområder. Gennem AHEAD Group styrker vi de enkelte selskaber yderligere samtidigt med, at vi i endnu højere grad kan tilbyde vores kunder markedets stærkeste teams ved at hente spidskompetencer på tværs af bureauerne, så de matcher de enkelte opgaver optimalt.”

De otte Aller-ejede bureauer fortsætter som selvstændige selskaber med egne kunder og lokal ledelse, mens nordisk salg og koordinering på tværs af bureauerne ledes af norske Bente Klemetsdal, der tidligere bl.a. har været adm. direktør for SBS Radio, Landechef for Canal+ og salgsdirektør for Aller Media i Norge.

Samlet vil AHEAD Group have spidskompetencer inden for content marketing, reklame, CRM, performance marketing, dataanalyse, SoMe, digitale services samt event marketing og tilbyde nordiske aftaler gennem de lokale bureauer – herunder via AllerCP og Datagraf Communications i Danmark.

www.aheadgroup.com
www.allercp.dk