Aller Media A/S outsourcer produktion af TV-programmer til Ritzaus Bureau A/S

Pressemeddelelse   •   Jan 29, 2014 10:00 CET

I løbet af de kommende måneder overtager Ritzaus Bureau A/S produktionen af radio- og TV-oversigter og programomtaler til ugeblade, der udgives af Aller Media A/S. Allers beslutning om fremover at lade Ritzaus Bureau levere TV-oversigter og TV-omtaler sker som en reaktion på danskernes ændrede medievaner, og som et led i Aller Medias løbende optimering af koncernens drift i et marked med faldende oplag.

Gennem mange år har danskerne fundet information om ugens TV-programmer ved at læse TV-blade i Aller Medias ugeblade. Det vil de fortsat have mulighed for. Men fremover vil TV-siderne blive produceret hos Ritzaus Bureau A/S, der i forvejen producerer TV-oversigter og TV-omtaler til næsten alle landets dagblade.

”Vi er glade for og stolte over, at Aller Media A/S har valgt Ritzaus Bureau A/S, som leverandør af TV-programmer til Allers ugeblade. Vi er klar over, at vi skal levere indhold af høj kvalitet, fordi læserne af Allers blade har været vant til gode TV-blade. For at sikre kvaliteten til Allers ugeblade, ansætter vi fire medarbejdere fra Aller, der i samarbejde med vores øvrige medarbejdere hos Ritzau, kommer til at udgøre Danmarks stærkeste team på området,” siger Lars Vesterløkke, adm. direktør i Ritzaus Bureau A/S.

Netop kvaliteten i TV-bladene er fortsat et centralt omdrejningspunkt for Aller Media A/S.

”En meget stor andel af vores læsere bruger hver uge deres TV-blad til at danne sig et overblik over og planlægge, hvad de skal se i TV. Det sker via filmguiden, de daglige programomtaler og oversigterne over de mange forskellige TV-stationers udsendelser. Disse læsere vil ikke blive svigtet. Alle ugeblade vil også fremover indeholde et godt og gennemarbejdet TV-program, der vil inspirere og guide læserne gennem TV-ugen. Vores læsere kommer derfor ikke til at mærke denne omlægning,” siger Per Ingdal, udgiverdirektør Aller Media A/S.

Hos Aller Media A/S betyder outsourcingen, at ni redaktionelle medarbejdere opsiges.

”Det er trist at skulle sige farvel til dygtige medarbejdere – især når det er medarbejdere, der har været ansat hos os i mange år. Men vi kan ikke kæmpe mod udviklingen, og da vi opererer i et faldende marked for salg af ugeblade, skal vi konstant holde øje med omkostningerne og tilpasse organisationen, hvor vi kan,” siger Per Ingdal.

Overtagelsen af produktionen til Ritzaus Bureau sker pr. 1. maj 2014.