Badehotellet vinder BILLED-BLADETs TV-GULD for Årets TV-program

Pressemeddelelse   •   Mar 13, 2015 14:00 CET

De første priser ved BILLED-BLADETs årlige TV-GULD-fest er netop blevet uddelt på Hotel d’Angleterre, hvor TV 2-programmet Badehotellet vinder prisen for Årets TV-program. Derudover har Ulla Essendrop og Morten Ankerdal modtaget BILLED-BLADETs TV-GULD for Årets kvindelige og mandlige sportsvært for andet år i træk.

Det blev TV 2s store seersucces Badehotellet, der løb med BILLED-BLADETs TV-GULD for Årets TV-program. Derudover vandt Ulla Essendrop og Morten Ankerdal priserne som Årets kvindelige og mandlige sportsvært for andet år i træk. Det står klart, efter priserne netop er blevet overrakt ved en eksklusiv gallafest på Hotel d’Angleterre, hvor BILLED-BLADETs TV-GULD bliver uddelt.

Uddelingen af BILLED-BLADETs TV-GULD er kendetegnet ved, at det er BILLED-BLADETs læsere, der suverænt afgør, hvem der vinder. Dermed er priserne for Årets TV-program og Årets kvindelige og mandlige sportsvært til BILLED-BLADETs TV-GULD en direkte anerkendelse fra læserne.

Michael Bille Frandsen, producent på Badehotellet, er utrolig glad for at modtage BILLED-BLADETs TV-GULD.

”Tusind tak til BILLED-BLADETs læsere. Badehotellet er lavet til seerne, og det er dem, vi hele tiden har for øje. Derfor er vi superglade for, at de har taget så godt imod serien, at vi i dag har fået denne pris.”

Badehotellet modtager BILLED-BLADETs TV-GULD for Årets TV-program foran Arvingerne, Kurs mod fjerne kyster, Vild med dans og Bonderøven, som vandt sidste år.

Ulla Essendrop og Morten Ankeldal kåret som årets bedste sportsværter

Foruden kåringen af Årets TV-program er Årets kvindelige og mandlige sportsvært også netop blevet offentliggjort. Vinderne blev DRs Ulla Essendrop og Morten Ankerdal fra TV 2, der begge løb med sejren for andet år i træk.

Ulla Essendrop er meget glad for at modtage BILLED-BLADETs TV-GULD for andet år i træk.

”Jeg er meget ydmyg over at vinde den her pris. Jeg tager mit job meget alvorligt og gør mit bedste hver eneste dag, og derfor er jeg meget stolt og beæret over at modtage prisen. I den forbindelse vil jeg gerne takke BILLED-BLADETs læsere – jeg er meget taknemmelig over hver eneste stemme og ser det som en stor anerkendelse fra seerne.”

Morten Ankerdal fortsætter:

”Jeg er utrolig glad for, at læserne husker mig selvom jeg har lavet andre ting i 2014. Der er ingen tvivl om, at jeg er en sportsmand og min kærlighed til sport er på ingen måde blevet mindre af mine andre projekter. Sport er min DNA, og derfor er jeg meget glad for at modtage BILLED-BLADETs TV-GULD igen i år.”

Ulla Essendrop vinder prisen foran TV 2-værterne Heidi Frederikke Sigdal, Stine Bjerre Jørgensen og Nadia Filt samt Mette Cornelius fra SBS Discovery, mens bejlerne til Årets mandlige sportsværter inkluderede Dennis Ritter og Thomas Kristensen fra TV 2 samt Peter Møller og Jes Dorph-Petersen fra henholdsvis DR og Viasat.

I løbet af de kommende timer vil de øvrige vindere af BILLED-BLADETs TV-GULD blive offentliggjort. Se alle de nominerede til BILLED-BLADETs TV-GULD her og her samt på www.billedbladet.dk.
Foto: Jesper Sunesen // BILLED-BLADET. Billederne kan frit bruges i forbindelse med omtale af BILLED-BLADETs TV-GULD 2015.