Ny trend: Flamingoen erstattet af mad

Pressemeddelelse   •   Jul 03, 2019 09:00 CEST

De seneste år har den oppustelige flamingo været en uundværlig accessorie for særligt instagrammere og bloggere ved poolen eller på strandturen. I år lader det dog til at være nogle mindre eksotiske varianter, vi kommer til at se overalt på de sociale medier.

“Flamingoerne kom på markedet for nogle år siden, og de er stadig populære. Men vi ser en stor interesse for nogle lidt anderledes badedyr i år,” fortæller Jakob Andersen, kommerciel direktør hos Amo Toys, der er legetøjsleverandør, og fortsætter: “Nogle er endnu ikke helt klar til at give slip på dyreuniverset og er gået fra flamingo til en sød enhjørning, der stadig bliver i det lidt polerede, lyserøde univers. Så er der det, jeg vil kalde en mellemvej med en ananas eller blomst, til dem der er færdige med væsenerne men stadig gerne vil beholde det pæne udtryk. Men det, der lader til at blive stort, er de lidt mere skæve og sjove alternativer som en bademadras, der ligner en hotdog, eller en donut som badering. Der findes et hav af varianter, og de går som, ja, varmt brød i takt med at solen bager og ferien nærmer sig.”

Oppustet ironisk distance

Anders Hemmingsen, der er kendt for at dele sjovt indhold, han får tilsendt på de sociale medier, har også delt et billede af nogle unge fyre, der bruger et badebassin som båd på vandet.

Jakob Andersen vurderer også, at de nye badedyr vil tiltrække flere og andre segmenter end blot de unge piger, der poserer med en drink og et badedyr i infinity-poolen:

“Badedyr har traditionelt været for børn, men særligt bademadrasserne bliver også brugt af mange voksne på badeferier, fordi man kan flyde rundt og sole sig på vandet, mens man stadig ligger behageligt. Nu er der så kommet den her lidt ironiske distance til det, der lader til at gøre det okay at bruge flere forskellige former for badedyr, så længe man viser, at man ikke tager det alt for seriøst. Derfor tror jeg også, vi vil se, at både drengene og de lidt mere modne vandhunde vil bruge det og faktisk også lave opdateringer om det - formentlig bare af en lidt sjovere og mere selvironisk karakter. Man kunne fx forestille sig, at de vil sige noget med, at det er en ‘hot dog’, der ligger på hotdoggen, eller at de har spist så mange donuts, at det nu også sidder uden på maven. Det inviterer næsten til, at man laver sjov med det, og det er altså det, vi kan se, vil trende i sommeren 2019.”

AMO Toys Scandinavia A/S er en uafhængig distributør af legetøj og spil i Danmark, Norge, Sverige og Finland.

Vi markedsfører og distribuerer en række nøje udvalgte legetøjsprodukter til det nordiske marked - alle med høje standarder for legeværdi, kvalitet og sikkerhed. Vores sortiment tæller et udvalg af førende legetøjsmærke, hvor de mest kendte er Baby born, L.O.L. Surprise, Little Tikes, Geomag og Disney.

AMO Toys historie går mere end 50 år tilbage og anses for at være en ægte pioner i den nordiske legetøjsbranche. Vi har et stærkt og veletableret distributionsnet med mere end 4.000 forhandlere i Norden omfattende legetøjsbutikker, detailbutikker, E-shops mv.

Virksomheden har hovedkontor i Aarhus, Danmark med lokale salgskontorer i Norge og Sverige.