Youtube-inspireret dukke indtager Danmark

Pressemeddelelse   •   Aug 15, 2017 04:43 CEST

Dukkefænomenet der lagde USA ned, lanceres nu i Danmark.

Den hotteste nye dille i verdenen af samledukker, L.O.L Surprise (Little Outrageous Little Surprise Dolls Assortment), lanceres nu i Danmark. Dukken er skabt af MGA Entertainment, der også stod bag de populære BRATZ-dukker, med inspiration fra det såkaldte “unboxing”-fænomen, som er YouTube-videoer, hvor entusiastiske børn og unge pakker et nyt produkt ud, mens de filmer og kommenterer processen.

“L.O.L. Surprise er skabt som den ultimative unboxing-oplevelse, hvor børnene bliver deres egne unboxere. Fænomenet er kæmpestort og børnene er vilde med det. Den fornemmelse er genskabt i L.O.L Surprise dukken og er årsagen til dens enorme popularitet” forklarer Henrik Mathiasen der er direktør i AMO Toys, der i mere end 50 år har distribueret legetøj i Skandinavien og også står for lanceringen af L.O.L Surprise.

L.O.L. Surprise indeholder syv lag af overraskelser, som børnene kan skrælle af ét lag af gangen. Hvert lag afslører en ny sjov overraskelse: en dukke og en hemmelig besked, klistermærker, miniature vandflaske, sko eller tøj til dukken.

“Samle-legetøj er ikke et nyt fænomen, men mysterie-pakker som L.O.L Surprise er i vækst af den simple årsag, at børn er vilde med overraskelsesfaktoren,” fortæller Henrik Mathiasen.

Der er i alt 45 dukker i samlingen, men der er flere på vej.

Amok i USA

L.O.L. Surprise blev lanceret i USA i december sidste år og var fra starten en kæmpesucces. Den første uge i handlen var den udsolgt og paniske forældre måtte ty til e-Bay for at skaffe dukken til børnenes julestrømper. L.O.L. Surprise blev hurtigt den mest populære dukke i USA og efterfølgende i lande som Belgien, Frankrig og Storbritannien.

Det har betydet, at AMO Toys i Danmark har taget forholdsregler, så noget lignende ikke sker, når dukken lanceres i Danmark, Sverige og Norge.

“Vi har derfor været nødt til at reservere dukken hos producenten, fordi efterspørgslen på verdensplan er så stor, at de har svært ved at følge med. Ellers risikerer vi, at der er udsolgt og ikke nok til de nordiske lande,” forklarer Henrik Mathiasen.

L.O.L. Surprise er i butikkerne fra medio august.

AMO Toys Scandinavia A/S er en uafhængig distributør af legetøj og spil i Danmark, Norge, Sverige og Finland.

Vi markedsfører og distribuerer en række nøje udvalgte legetøjsprodukter til det nordiske marked - alle med høje standarder for legeværdi, kvalitet og sikkerhed. Vores sortiment tæller et udvalg af førende legetøjsmærke, hvor de mest kendte er Baby born, Bratz, Caterpillar, Little Tikes, Nikko og Disney.

AMO Toys historie går mere end 50 år tilbage og anses for at være en ægte pioner i den nordiske legetøjsbranche. Vi har et stærkt og veletableret distributionsnet med mere end 4.000 forhandlere i Norden omfattende legetøjsbutikker, detailbutikker, E-shops mv.

Virksomheden har hovedkontor i Aarhus, Danmark med lokale salgskontorer i Norge og Sverige.