Årets vinterferie går sydpå

Pressemeddelelse   •   Feb 10, 2017 07:48 CET

Højsæsonen for vinterferie er lige om hjørnet, og med sne, kulde og grå dage har mange i støbeskeen, at de skal nyde en velfortjent ferie i en af de kommende uger. Knap hver femte (17 pct.) har i den forbindelse destinationer syd for Danmark i kikkerten, viser en undersøgelse foretaget af Apollo blandt 1.000 danskere fra hele landet. Salget for ugerne i og omkring uge 7 har da også taget ekstra meget fart siden start januar, og flere destinationer er tæt på revet væk.

Vinteren rammer ofte først for alvor Danmark, når vi skriver februar og dermed næsten forår.

Samtidigt har vinteren og alt det grå efterhånden varet længe, og som nordbo kan man meget nemt komme til at hige efter solens varme, dagslys og bare ferie.

Det får mange til at indløse billet til en vinterferie i de kommende uger. Særligt til destinationer, som ligger syd for den danske grænse.

Således planlægger knap hver femte (17 pct.) at passere den dansk/tyske grænse, når deres vinterferie skydes i gang.

Det viser en undersøgelse foretaget af Apollo blandt 1.000 danskere.

De Kanariske Øer, Thailand og Dubai er populære vinterrejsemål
Hos Apollo mærker man da også, at trangen til vinterferie i år er særligt stor.

Det er bl.a. Fuerteventura, Gran Canaria, Tenerife og Dubai, som har bragt mange til tasterne lige efter jul.

”I år har vi mærket særligt tydeligt, at juleferien er blevet brugt til at drøfte rejseplaner i de danske hjem. Siden start januar har vi solgt rigtigt mange rejser til de kommende uger, og det er helt tydeligt, at det er de sol- og varmesikre destinationer, som flertallet går efter,” forklarer Glenn Bisgaard, kunde- og kommunikationschef hos Apollo.

Knap hver anden forventer at holde vinterferie
At feriere om vinteren er da også populært.

Således planlægger fire ud af ti (44 pct.) at holde vinterferie.

”Det er særligt nu her på den anden side af nytåret, at vi har set et boom i salget. Men vi har haft travlt siden starten af december, og da januar meldte sin ankomst, fik vi ekstra meget at se til på telefonerne. Folk er hurtige til at beslutte sig og bestiller både rejser med kortere og længere varsel. Noget kunne altså tyde på, at længslen efter varme og lys er rigtig stor lige nu, og det kan jeg sagtens sætte mig ind,” slutter Glenn Bisgaard.