Apollo Danmark fylder 20 år i 2014

Pressemeddelelse   •   Dec 23, 2013 08:00 CET

Apollo Danmark blev etableret i 1994, hvilket betyder, at rejsearrangøren i 2014 kan fejre 20-års jubilæum. Apollo Danmark er i dag en del af Kuoni Nordic med en million rejsende på årsbasis til rejsemål i hele verden.

Meget er sket i de 20 år, der er gået, og fra at have været teenager er Apollo nu trådt ind i de voksnes rækker. 20 års rejseerfaring, en trofast kundedatabase og rejsemål i 28 lande er blandt landvindingerne.

Jubilæet vil blive markeret på en række forskellige måder, ikke mindst i forhold til medarbejdere, gæster, nye kunder og samarbejdspartnere.

”Vi startede ud i 1994 med at være en Grækenlandsarrangør og var i mange år kendt for vores detaljerede kendskab til Grækenland som ferieland. Vi hylder stadigvæk det græske øhav som noget af det ypperligste, når man skal holde sommerferie i udlandet, men udover Kreta er Fuerteventura nu vores største rejsemål om sommeren. Dette som følge af ejerskabet til sports- og familieresortet, Playitas, på Fuerteventura, som vi indviede i 2009. Vi tilbyder i dag 1450 hoteller på 48 destinationer i 28 lande og arbejder med kerneværdier som transparens overfor kunden, et konstant fokus på kundetilfredshed og en innovativ tilgang til dét at rejse”, siger Rikke Koks Andreassen.

Overfor kunder lægges der ud med at tilbyde børn at komme på sommerferie for 2500,- i de attraktive ferieuger, sommerugerne 27 – 33*, hvor prisniveauet normalt er langt højere. Børn naturligvis i følgeskab med voksne.

De mange par, der trofast rejser med Apollo, bliver heller ikke forbigået, for de får ved køb af en rejse et gratis DFDS MiniCruise med i købet **.

Der bliver også gode rejsetilbud i anledning af jubilæet til andre interesserede. Det er blot at følge med på www.apollorejser.dk og på selskabets FB-side under Apollo Danmark.

”Udover at vi naturligvis internt vil glæde os over og fejre vores 20-års jubilæum vil vi festligholde jubilæet overfor vores gæster på rejsemålene, overfor nye kunder og sammen med vores net af gode samarbejdspartnere”, siger Rikke Koks Andreassen, kommunikationschef i Apollo.

Apollo Danmark er Danmarks tredjestørste rejsearrangør i Danmark. Kilde: Danske Rejsearrangører i Danmark’s website (RID) / markedstal.

Historiske fakta
Apollo Danmark så dagens lys i 1994 (Apollo Sverige blev etableret i 1986). Apollo Sverige lagde ud med de fire græske destinationer Athen, Athens riviera, Poros og Naxos, og specialet som Grækenlands-ekspert var dermed grundlagt. Allerede i 1996 udvidede Apollo Grækenlandsprogrammet med rejser til Mallorca, Tyrkiet og Malta, og både virksomhed, portefølje af rejsemål og antal gæster voksede for alvor.

I 1996 og 1997 skete der meget nyt for Apollo, for selskabet kunne på det tidspunkt omdøbes til helårs-rejsearrangør med introduktionen af vinterrejser. Rejsemålene over vinteren talte til at starte med Thailand, Gran Canaria, Tenerife, Costa del Sol og Costa Blanca samt Athen, Cypern og London.

I 1999 blev Apollo i Norge etableret, og i 2000 trådte den globale rejsearrangør, Kuoni, ind på det skandinaviske marked ved at opkøbe en del af Apollo. I 2007 opkøbte Kuoni Falk Lauritsen Rejser, som derved blev søsterselskab til Apollo i Danmark. Apollo blev tilmed i 2010 introduceret på det finske marked, hvorved divisionen nu hedder Kuoni Nordic.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

* I anledning af Apollo Danmarks 20-års jubilæum tilbydes børn at komme på sommerferie for 2500,- i de attraktive ferieuger, sommerugerne 27 – 33. Tilbuddet gælder for én rejseuge – ikke for flere. Og til børn under 12 år.

**I anledning af Apollo Danmarks 20-års jubilæum tilbydes par, der bestiller en rejse i de attraktive ferieuger, sommerugerne 27 – 33, at få et gratis DFDS MiniCruise med i købet. For begge tilbud gælder, at rejsen skal bestilles senest den 12. januar, 2014.

Apollo er blandt de største rejsearrangører i Danmark og har siden den 1. januar 2001 været et datterselskab til den schweiziske rejsekoncern Kuoni. Den nordiske del af koncernen hedder Kuoni Nordic, og foruden Apollo og Kuoni i Danmark, Sverige, Finland og Norge, indgår flyselskabet Novair og Falk Lauritsen, Lime Travel, Golf Plaisir og Krone Golf Tours. Kuoni Nordic har 780 medarbejdere og totalt set 1.000.000 rejsende på årsbasis til rejsemål i hele verden. Apollo tilbyder 1450 hoteller på 48 destinationer i 28 lande. Hovedparten af Apollo Danmarks gæster flyver med SAS.