Apollo første charterrejsearrangør med MobilePay

Pressemeddelelse   •   Dec 22, 2015 14:58 CET

Tidlig julegave til hver anden Apollo-rejsende

Apollo har som det første store charterrejsebureau lanceret muligheden for at betale rejsen direkte via mobil eller tablet via MobilePay. Muligheden er en tidlig julegave fra Apollo, som regner med at cirka hver anden rejsende over tid vil benytte sig af muligheden for at betale rejsen direkte fra mobilen.

Hver anden besøgende i Apollos univers sidder med enten en smartphone i hånden eller en tablet på skødet. Her browses rejser til det meste af verden, og mange af rejserne lægges også direkte i indkøbskurven og betales ved indtastning af kortoplysninger på siden.

Nu gør Apollo det endnu nemmere at klikke charterrejsen eller storbyferien hjem med endnu færre klik og med blot et swipe på smartphone eller tablet.

Apollo er således den første danske charterrejsearrangør, der lancerer muligheden for at betale via MobilePay direkte på hjemmesiden. I første omgang gælder muligheden det bestillingsmodul, der ligger øverst på Apollos mobilsite, men i starten af 2016 vil det også inkludere de kampagnebestillingsmoduler, som kunderne har adgang til.

”Vores fornemste opgave er at være lige præcis der, hvor vores kunder er, og de er på mobile devices. Vi skal konstant arbejde på at gøre det nemmere for alle kunder, også dem, der primært klarer alt via deres mobil,” forklarer Glenn Bisgaard, kommunikationschef for Apollo og fortsætter:

”Når cirka halvdelen af vores gæster er på mobil og tablet, skal de også have mulighed for at betale mobilt. Det giver faktisk ikke mening, at de skal sidde og indtaste kortoplysninger, når det kan gøres nemmere. Lige nu er det hver tredje kunde, der booker og betaler mobilt, med muligheden for at betale med MobilePay forventer vi, at det vil være cirka hver anden rejse, der bliver købt via enten mobil eller tablet.”

Cirka 2,5 mio. danskere har allerede MobilePay på deres smartphone og/eller tablet, og det er for nyligt også blevet muligt bl.a. at handle i en lang række dagligvarebutikker direkte fra mobilen.