Apollo udvider på Grækenland

Pressemeddelelse   •   Apr 02, 2018 08:32 CEST

Vil give danskerne helt nye oplevelser i det nordvestlige Grækenland

Grækenland forbindes af mange danskere med strand, solbadning og sene aftner på restauranter med rødvin og udsigt ud over havet. Den forestilling vil Apollo, som største udbyder på Grækenland, gerne være med til at rykke ved. Rejseselskabet udvider derfor nu deres i forvejen store udbud på Grækenland med storslåede naturoplevelser i bjergene omkring Zagoria. Destinationen er en del af rejseprogrammet for sommeren 2018 og tilbydes også som kombinationsrejse.

For mange danskere er Grækenland en ferie-darling, som de besøger igen og igen pga. vejret, solen, det azurblå vand og den indbydende madkultur. Fra sommeren 2018 vil Apollo gerne udvide de danske rejsendes horisont ift. Grækenland og udbyder derfor nu også storslåede naturoplevelser i de smukke bjerglandskaber, man finder i det nordvestlige Grækenland kun 2,5 timers flyrejse fra København.

Zagoria-regionen er således for de fleste danskere et ukendt og uudforsket område af Grækenland, som det nu bliver muligt at besøge i enten syv dage eller som en del af en kombinationsrejse med tre dage i Zagoria og fire dage i Sivota, Parga, Kanali eller Vrachos.

”Selvom efterspørgslen på Grækenland er støt stigende fra sæson til sæson, vil vi stadig gerne tage hånd om de rejsende, som gerne vil noget andet, når det handler om Grækenland. Det kan vi med Zagoria-området, som byder på helt anderledes naturoplevelser end de græske kyster. Samtidigt er man ikke langt fra de mere velkendte feriesteder Parga og Sivota. Derfor er det oplagt at lade de rejsende snuse til flere af de ting, som Grækenland har at byde på, hvilket vi gør med et tilbud om kombinationsrejser,” forklarer Glenn Bisgaard, kunde- og kommunikationschef hos Apollo.

Meget mere end strand og vand
Zagoria viser et Grækenland, som for mange danskere endnu er ukendt. Men som ikke desto mindre byder på betagende natur, der er noget udover det sædvanlige, og som stadig giver mulighed for at nyde det azurblå vand, der er så karakteristisk for landet.

”Landsbyerne i Zagoria er dybt fascinerende og beskyttet af UNESCO’s verdensarvsliste. Byerne ligger i op til 2.500 meters højde, og når man kører ad de snoede veje op til hotellerne, går det virkeligt op for en, at Grækenland er så meget mere end strand og vand. Samtidigt giver opholdet rig mulighed for at kombinere det at være aktiv i bjergene med afslapning i virkeligt betagende omgivelser,” fortæller Glenn Bisgaard.

Hold ferie som en græker
Foruden smuk natur, eventyr og motion under den græske sol, så har Zagoria også meget at byde på, når det handler om lokal gastronomi og vinkultur.

Faktisk er Zagoria et yndet rejsemål for mange grækere samt andre sydeuropæere, som vil kombinere ferie med vandreture, ridning, cykling, klatring, rafting og den stilhed, som i høj grad findes i området, der bl.a. har mange vandrestier, der strækker sig langs floderne.

Apollo åbner i alt fire hoteller i Zagoria-regionen for sommeren 2018, hvoraf samtlige fire er smukt beliggende i kuperet landskab.

Det første fly fra København til den lokale lufthavn Ioannina letter allerede 14. maj, og kombinationsrejserne med tre dage i Zagoria og fire dage i Sivota starter ved priser fra kr. 5.998,- inkl. morgenmad i Zagoria og ½-pension i Sivota.

Apollo er en af Nordens førende rejsearrangører. Apollo arrangerer charterrejser, aktive ferier, cityrejser og krydstogtferier samt fleksible rejser til hele verden, hvor du selv vælger, om destinationen skal være by eller strand samt længden af rejsen. Apollo Rejser i Danmark danner, sammen med Apollo i Norge, Sverige og Finland, flyselskabet Novair, Golf Plaisir, Lime Travel samt træningsresortet Playitas på Fuerteventura, gruppen DER Touristik Nordic AB. Apollo Travel Group har cirka 500 medarbejdere og 1 mio. passagerer om året, som rejser til destinationer i hele verden.

Apollo har siden 2015 været en del af den privatejede tyske koncern REWE med mere end 300.000 medarbejdere. Apollo arbejder aktivt for holdbare rejser og det sociale ansvar og samarbejder med bl.a. SOS Børnebyerne, Ecpat, Skoleglæde.nu og Sveriges Olympiske Komité. Apollo er Travelife certificerede siden 2014.