Charter hitter i vinterhalvåret

Pressemeddelelse   •   Mar 05, 2018 07:48 CET

Knap hver femte foretrækker sol og varme i årets koldeste halvdel

Foråret lader vente på sig, og behovet for sol på næsen og varme i kroppen har muligvis aldrig været større. Det får mange danskere til at pakke sydfrugterne i denne tid for at komme kolde tæer og fingerspidser til livs. Generelt foretrækker knap hver femte dansker (18 pct.) at rejse på charterferie, hvor de er garanteret højere temperaturer og mere lys, i vinterhalvåret. Storbyferie topper dog listen. Det viser en undersøgelse foretaget af Apollo blandt 1.022 danskere fra hele landet.

Julen varer lige til påske, men det gør det danske vintervejr som regel også. Efter hele to slunkne somre, der har budt på alt andet end sommervejr, kan sol, lys og varme derfor meget vel være særligt tiltrængt blandt mange danskere.

Knap hver femte dansker (18 pct.) foretrækker da også at rejse ud i vinterhalvåret.

Charterferie med sol- og lysgaranti samt gode chancer for temperaturer, der sniger sig op i den lunere ende, er kun overgået af storbyferien, som hver femte (20 pct.) dansker (også) foretrækker i de koldeste måneder af året.

Gode måneder for chartersalg
At mange danskere foretrækker at rejse efter solen i de kolde måneder er ikke bare noget, de siger. Hos rejseselskabet Apollo, som bl.a. tilbyder charterrejser til de Kanariske Øer, De Forenede Arabiske Emirater samt Thailand i vintermånederne, har man også mærket, at charterferien til solen er populære på denne tid af året.

”Det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi har haft en usædvanligt travl sæson og stadig mærker, at mange danskere higer efter sand mellem tæerne, sol på næsen og varme i lemmerne. Vi har således haft en glimrende sæson, og bare fordi vinterferien nu er overstået, så står salget ikke stille. Vi får også travlt i de første forårsmåneder, hvor vi sender mange danskere til bl.a. Fuerteventura og Dubai, hvor der er solgaranti, mens vi stadig skutter os herhjemme,” fortæller Glenn Bisgaard, kunde- og kommunikationschef hos Apollo.

Mens storbyferie (20 pct.) og charterferie (18 pct.) næsten strides om danskernes gunst i vinterhalvåret, så tilkendegiver lidt mere end hver tiende (13 pct.), at de foretrækker skiferie.

Apollo er en af Nordens førende rejsearrangører. Apollo arrangerer charterrejser, aktive ferier, cityrejser og krydstogtferier samt fleksible rejser til hele verden, hvor du selv vælger, om destinationen skal være by eller strand samt længden af rejsen. Apollo Rejser i Danmark danner, sammen med Apollo i Norge, Sverige og Finland, flyselskabet Novair, Golf Plaisir, Lime Travel samt træningsresortet Playitas på Fuerteventura, gruppen DER Touristik Nordic AB. Apollo Travel Group har cirka 500 medarbejdere og 1 mio. passagerer om året, som rejser til destinationer i hele verden.

Apollo har siden 2015 været en del af den privatejede tyske koncern REWE med mere end 300.000 medarbejdere. Apollo arbejder aktivt for holdbare rejser og det sociale ansvar og samarbejder med bl.a. SOS Børnebyerne, Ecpat, Skoleglæde.nu og Sveriges Olympiske Komité. Apollo er Travelife certificerede siden 2014.