Cuba bliver det nye charterhit

Pressemeddelelse   •   Aug 25, 2015 07:47 CEST

Fra København til Cuba på 11 timer

I takt med at verden bliver mindre, kommer flere eksotiske rejsemål på listen over charterdestinationer. Apollo udvider dette efterår antallet af rejser fra København til Cuba for alle de danskere, der drømmer om at opleve cubansk charme med alt, hvad det indebærer af latinamerikanske salsarytmer, mad, strande og lune aftener.

11 timer i fly fra København, og man står midt i Havanas summende byliv med gamle biler, rytmiske cubanske toner og et væld af kreolske oplevelser for ganen.

Apollo tilbyder dette efterår og vinter et udvidet katalog fra København til Cuba i samarbejde med Thomas Cook Airlines.

Flyet letter en gang hver fjortende dag fra København, og i vente har man sol, varme, salsa- og mamborytmer, en helt særlig atmosfære samt mulighed for evt. at krydre sit ophold med dybhavsfiskeri i Den Mexicanske Golf.

”For bare få år siden var det utænkeligt at tage på charterferie til Cuba. Men charter anno 2015 handler langt fra om grisefester og paraplydrinks. Det handler om særlige oplevelser, indblik i nye kulturer og naturligvis god mad, afslapning samt masser af feel-good. Og her er Cuba en helt oplagt destination,” fortæller Glenn Bisgaard, kommunikationschef for Apollo.

Ud over badeferie tilbyder Apollo også i deres kommende vinterprogram tre forskellige slags krydstogter samt en rundrejse på Cuba.

Apollo flyver direkte fra København til Varadero på Cuba med Thomas Cook Airlines.

Apollo er blandt de største rejsearrangører i Danmark og har siden den 1. januar 2001 været et datterselskab til den schweiziske rejsekoncern Kuoni. Den nordiske del af koncernen hedder Kuoni Nordic, og foruden Apollo og Kuoni i Danmark, Sverige, Finland og Norge, indgår flyselskabet Novair og Falk Lauritsen, Lime Travel, Golf Plaisir og Krone Golf Tours. Kuoni Nordic har 780 medarbejdere og totalt set 1.000.000 rejsende på årsbasis til rejsemål i hele verden. Apollo tilbyder fleksible pakkerejser til hele verden, og med charterfly kan du tager på ferie til ca. 1450 hoteller på 48 destinationer i 28 lande.