Danskerne vil feriedanse med de kendte

Pressemeddelelse   •   Okt 22, 2012 16:06 CEST

TV2’s ”Vild med dans” program, hvor kendte danskere undervises i at danse af professionelle dansere, kører igen over de danske tv-skærme dette efterår, og spørger man danskerne, hvem de helst vil tage en ferie-sving om med, er de ganske enige om svaret

Når efteråret melder sin ankomst, blænder danskerne typisk mere op for tv’et end om sommeren, og ”Vild med dans” fanger mange af os. Apollo har i en landsdækkende undersøgelse spurgt danskerne til, hvem man helst vil tage en ferie-sving om med, hvis man havde mulighed for at vælge mellem denne sæsons ”Vild med dans”-deltagere og værter, og billedet viser, at danskerne er meget enige.

Claudia Rex og programmets værtinde, Christiane Schaumburg-Müller, viser sig at være dem, flest  mandlige respondenter vil have en feriedans med (hver med 12 %), og de deler dermed en førsteplads. Jeanette Ottesen Gray ryger ind på en andenplads med 11 %. Silas Holst stryger helt til tops hos de kvindelige respondenter med hele 21 %, mens mange kvinder også vil have en feriedans med Thomas Evers Poulsen. Kvindernes tredjeplads går til Michael Olesen.

”Dans appellerer til flere og flere danskere, hvilket tydeligt ses på vores sports- og familieresort, Playitas, hvor de danserelaterede aerobics-timer har enorm stor tilslutning. Herudover vinder Playitas’ deciderede internationale aerobics-uger mere og mere indpas fra år til år. Også derfor har vi i en landsdækkende undersøgelse spurgt til, hvem fra ’Vild med dans’ man helst vil nyde en feriedans med for dermed at identificere, hvem på Playitas vores gæster helst vil have professionel danseundervisning af  blandt stjernerne”, fortæller Rikke Koks Andreassen, kommunikationschef hos Apollo.

Top-fire/fem hos mændene

1. Claudia Rex: 12 %  / Christiane Schaumburg-Müller: 12 %
  2. Jeanette Ottesen Gray: 11 %
  3. Mie Moltke: 10 %
  4. Louise Svalastog Spellerberg: 9 %

Top-fire hos kvinderne

1. Silas Holst: 21 %
  2. Thomas Evers Poulsen: 15 %
  3. Michael Olesen: 9 %
  4. Mads Vad: 8 %

Undersøgelsen er blevet foretaget på internettet i oktober 2012.

1.421 danskere fra hele landet har deltaget i undersøgelsen, og undersøgelsens resultater er efterfølgende blevet vægtet på køn, alder og region i forhold til de af Danmarks Statistik oplyste gældende data for at sikre repræsentativitet.

Er man danse-interesseret, afholdes flere gange årligt aerobics-uger på sports- og familieresortet, Playitas. Her finder man blandt andet Zumba, Dance og Step og mange andre dansetyper.

Fremtidige danseuger ligger i uge 49, 2012 og uge 12, 2013. Al danseundervisning foregår på engelsk, og det er internationalt anerkendte og professionelle instruktører, der gennemfører undervisningen.

For mere information:

Kommunikationschef Rikke Koks Andreassen: 35201005 / 22201340

Apollo er blandt de største rejsearrangører i Danmark og har siden den 1. januar 2001 været et datterselskab til den schweiziske rejsekoncern Kuoni. Den nordiske del af koncernen hedder Kuoni Nordic, og foruden Apollo og Kuoni i Danmark, Sverige, Finland og Norge, indgår flyselskabet Novair og Falk Lauritsen, Lime Travel, Golf Plaisir og Krone Golf Tours. Kuoni Nordic har 780 medarbejdere og totalt set 1.000.000 rejsende på årsbasis til rejsemål i hele verden. Apollo tilbyder 1450 hoteller på 48 destinationer i 28 lande. Hovedparten af Apollo Danmarks gæster flyver med SAS.