Fire nye koncepthoteller på Apollos vinterprogram

Pressemeddelelse   •   Sep 01, 2016 07:08 CEST

Salget af Apollo Mondo Resorts øget med 65 pct. på bare tre år

Siden 2013 har Apollo tredoblet antallet af koncepthoteller på nogle af verdens mest populære charterdestinationer. Salget af Apollo Mondo Resorts er i den samme periode øget med hele 65 pct. Til vinter åbner rejsearrangøren portene til yderligere fire koncepthoteller: To på Gran Canaria og to i Dubai.

Apollos satsning på koncepthoteller under navnet Apollo Mondo har været en større succes end umiddelbart forventet. Siden lanceringen af de allerførste Apollo Mondo-hoteller i 2013 er salget således øget med 65 pct.

I dag har Apollo da også over 100 koncepthoteller fordelt på de mest populære rejsemål, og til vinter lanceres yderligere fire på hhv. Gran Canaria og i Dubai.

”Apollo Mondo er de hoteller i vores program, som vi er mest stolte af, fordi de er udviklet af os i samarbejde med lokale hotelejere og på grundlag af ønsker og tilbagemeldinger fra vores gæster. Derfor arbejder vi hele tiden på at udvide programmet og at gøre de eksisterende resorts i programmet endnu bedre,” fortæller Glenn Bisgaard, kunde- og kommunikationschef for Apollo.

Udvider på De Kanariske Øer
På Gran Canaria er det det eksklusive Lopesan Baobab Resort i Meloneras, der nu bliver et Apollo Mondo Family Resort. Hotellet har længe været et af øens mest populære, men siden Mondo-konceptet blev lanceret på hotellet op til sommeren, er antallet af reservationer tredoblet.

Herudover får destinationen et nyt Apollo Mondo Duo hotel. Sunsuite Carolina i San Augustin bliver således et rent voksenhotel med adgang forbudt for alle under 16 år og med nøje udvalgte faciliteter til målgruppen af voksne rejsende.

Endnu mere luksus i Dubai
Apollo satser desuden fortsat tungt på Dubai, idet salget af rejser er syvdoblet, siden Apollo sidste år indgik samarbejde med Emirates om charterrejser til Dubai og De Forenede Arabiske Emirater.

Til vinter udvider Apollo programmet hertil yderligere – blandt andet med to nye Apollo Mondo hoteller: Radisson Blue Resort Fujairah, som bliver et Mondo Family Resort, samt det luksuriøse Hilton Ras Al Khaimah, som efter en renovering bliver et Mondo Selected hotel.

”Et udvidet udbud i og omkring Dubai betyder samtidigt, at vi kommer til at tilbyde flere flyafgange fra København til Dubai med Emirates. Man vil derfor fortsat kunne skræddersy sin ferielængde – uanset om man vil rejse til Dubai og omegn i fire eller fjorten dage,” forklarer Glenn Bisgaard.

Om Apollo Mondo
Apollo Mondo dækker over hoteller, som er nøje udvalgte baseret på gæsternes tilbagemeldinger ift. behov og ønsker for deres ferie. Det er hoteller, som har en høj grad af tilfredshed blandt gæsterne, en god beliggenhed samt gode faciliteter. Desuden tilbyder de tilpassede aktiviteter, træningsmuligheder og har fokus på lokal mad og drikke. Størstedelen af hotellerne findes i øvrigt eksklusivt i Apollos rejseprogram.

Apollo Mondo konceptet er opdelt i fire kategorier: Apollo Mondo Selected, Apollo Mondo Family Resorts, Apollo Mondo Duo samt Apollo Mondo Enjoy. Desuden er de bedste træningshoteller konceptet stemplet som Apollo Sports.