Flere børn lærer at svømme på ferien

Pressemeddelelse   •   Maj 25, 2016 08:38 CEST

Svømmeskoler på ferien er populære som aldrig før

Stadig flere forældre melder deres børn til svømmeskoler som en del af ferien. Apollos særlige svømmeskoler tiltrak sidste år mere end 350 børn og i øvrigt knap 50 voksne. I år ser det ud til, at antallet af voksne og børn, der lærer at svømme i løbet af ferien, bliver markant højere. Igen i år tilbyder Apollo desuden undervisning af bl.a. den professionelle svømmer Lotte Friis som en del af svømmeskoletilbuddet.

Da Apollo forrige år lancerede feriesvømmeskoler, havde man ikke drømt om den tilslutning, som skolerne allerede nu har.

Svømmeskolerne har været utroligt populære fra start, og i år ser det ud til, at antallet af deltagere endnu engang bliver højere end først forventet.

På nuværende tidspunkt er antallet af tilmeldinger således steget med 60 pct. sammenlignet med samme periode sidste år – og det selvom mange først melder sig til, når de står på destinationen.

”Langt de fleste børn (og voksne) bader på ferien. Også dem, der måske ikke svømmer og bader meget i hverdagen. Men der er mange danske børn, og i øvrigt også voksne, som enten slet ikke kan svømme eller svømmer dårligt. Da vi lancerede Mondo Family-konceptet var det derfor naturligt for os at tilbyde en svømmeskole. Og det har vist sig at være utroligt eftertragtet. Faktisk har vi måttet melde udsolgt flere gange,” fortæller Glenn Bisgaard, kommunikationschef for Apollo.

I alt 352 børn tog de første svømmetag på Apollos svømmeskoler sidste år, mens 46 voksne deltog i svømmeskolerne for enten at lære at svømme eller få bedre vilkår i og under vandet.

Denne sommer tilbyder Apollos svømmeskoler på alle Apollo Mondo Family familiehoteller samt Apollo Mondo Selected.

Lotte Friis tilbage på poolkanten
Apollos svømmeskoler er tilrettelagt i samarbejde med den svenske svømmeskole Trampoolin, som har stået for uddannelse af de professionelle instruktører på svømmeskolerne.

Men Apollo har tidligere bl.a. også trukket på Lotte Friis’ kyndige undervisning, og hun vil igen i år være en del af efterårsferiens svømmeskole. Denne gang på Apollo Mondo Family hotellet Kaya Side i Side, Tyrkiet.

”Vi har et rigtig godt samarbejde med Lotte, og både hun og de deltagende børn fik en stor oplevelse ud af forløbet sidste år. Alle var enige om, at det er sjovere at lære at svømme under åben himmel end i en svømmehal.”

Der tilbydes flere forskellige typer svømmeskoler, som starter fra 3-års alderen.