Her rejser danskerne hen i efterårsferien

Pressemeddelelse   •   Okt 06, 2016 09:28 CEST

Kreta, Barcelona og London trækker i rejseglade danskere i uge 42

Til trods for en smuk og mild start på efteråret har danskerne hamstret efterårsrejser som sjældent set tidligere. Hos Apollo har man oplevet stor forespørgsel på rejser i uge 42, og det ser ud til, at det bliver stopfyldte fly, der letter fra Danmark omkring efterårsferien. Chartergæsterne rejser til Kreta og Mallorca, mens Apollos storbyrejsende vender næsen mod London eller Rom. Hos online rejsesøgemaskinen momondo.com ligger London også i top men trumfes i år af milde Barcelona.

Det ser ud til, at det er godt fyldte fly, der rejser ud i verden fra Danmark i og omkring uge 42.

Apollo har allerede solgt størstedelen af rejserne på hylden for efterårsferien og melder også om stor salgsaktivitet i de fleksible rejser, som primært går til alverdens storbyer.

Endnu engang er det charter-darlingen Kreta, der har lokket mange danskere i årets efterårsferie. Men også Mallorca og Fuerteventura er populære destinationer til årets (måske) sidste D-vitamin indsprøjtning.

”Det bliver fyldte fly, vi sender sydpå i efterårsferien. For på charterfronten kan vi faktisk næsten melde udsolgt fra samtlige danske lufthavne. Der er få pladser her og der, men dem forventer vi, der bliver lagt billet ind på meget snart,” fortæller Glenn Bisgaard, kunde- og kommunikationschef hos Apollo.

Storbyklassikerne lokker - stadig
På listen over storbydestinationer, som Apollo sender mange gæster til i uge 42, ligger evigt populære London helt i top.

Men også Rom, Barcelona og New York tiltrækker mange af de danskere, som rejser på fleksible rejse med Apollo i efterårsferien.

Hos rejsesøgemaskinen momondo er billedet meget det samme. Her ligger Barcelona, lidt usædvanligt, dog over London i antal danske søgninger på rejser i efterårsferien.

”Storbydestinationer hitter, som de altid gør, stort i efteråret. Uanset om man rejser alene, som par, familie eller gruppe, så rummer en storbyferie da også uanede muligheder. I forhold til sidste år slår Barcelona London af pinden som den mest populære, og med Malaga i top 3 tyder meget på, at danskerne slet ikke er færdige med sol og varme på trods af vores indian summer herhjemme. Samtidigt er Paris i år røget helt ud af top 5, og så er New York sprunget fra en 8. til en 4. plads,” forklarer Lasse Skole Hansen, PR Manager hos momondo.

Populære destinationer i efterårsferien (uge 42):

Top 5: Charterdestinationer hos Apollo
1) Kreta