Hver tredje kvinde er lykkeligst på ferien

Pressemeddelelse   •   Feb 08, 2016 15:00 CET

Mand, giv din bedre halvdel lykken i Valentinsdagsgave

Med Valentinsdag lige om hjørnet er gode råd dyre, når den eneste ene skal glædes med den helt særlige gave, der fortæller, hvor meget man egentlig elsker dem. Blomster og chokolade kan naturligvis til nøds gå an, men en rejse til den udkårne sikrer lykken – og det i højere grad hos kvinder end mænd. Hver tredje kvinde (32 pct.) er nemlig lykkeligst på ferien. Det viser en undersøgelse foretaget af Apollo blandt 1.000 danskere.

Valentinsdag må anses som den oplagte mulighed for at gøre kvinden i sit liv lykkelig. Og for hver tredje kvinde (32 pct.) kan lykken købes for penge. Her er står ferien nemlig højt på lykkeindekset.

Mens 29 pct. af danskerne fortæller, at deres lykkebarometer er helt i top på ferien, så gælder dette særligt for kvinder. Blandt mænd er det nemlig lidt mere end hver fjerde (27 pct.), der tilkendegiver, at de er lykkeligst, når de tilbringer en uge eller mere på langs.

Det viser en undersøgelse foretaget af Apollo blandt 1.000 danskere fra hele landet.

Lykken er ferie med poderne
Blandt børnefamilier er der endnu større grund til måske at skele til muligheden for at give en rejse som kærlighedsgave den 14. februar. Forældre med hjemmeboende børn er nemlig en del mere lykkelige på ferien end dem, der ikke har børn.

Således svarer knap fire ud af ti med hjemmeboende børn (37 pct.), at de er mest lykkelige på ferien, mens dette blot gælder hver fjerde (27 pct.) af dem, der ikke har børn at holde ferie med. Forældre med større børn har i øvrigt mere tendens til at forbinde ferie med det at være lykkelig.

”Vi håber da i høj grad, at ferie både er forbundet med lykke og kærlighed – og det uanset, om man rejser med børn eller ej. Lykken ved at sidde med fødderne i det varme sand, mens solen skinner en i ansigtet kan næsten ikke beskrives. Og faktum er jo, at et skud D-vitamin én eller flere gange i løbet af året både kan gøre noget for vores humør og for vores helbred, så ferie er en kærlighedsgave, der vil noget – også på længere sigt,” mener Glenn Bisgaard, kommunikationschef for Apollo.

Lige nu er der 1.000 kr. at spare på kærlighedsrejsen til Grækenland med den udkårne (med eller uden børn) hos Apollo. Se udvalget af Valentinsdagsrejser med Apollo her: http://www.apollorejser.dk/tilbudrabatter/valentinstilbud