Københavns nye bjergsports-legeplads åbnes med stejl stafet

Pressemeddelelse   •   Sep 18, 2019 07:39 CEST

Når Københavns nye legeplads CopenHill åbner til oktober, er det bl.a. med en stafet, der er lidt op ad bakke. I et samarbejde mellem RUN365 CopenHill, Apollo Rejser og CPH Mountain Runners inviteres entusiastiske løbere, der vil have nye, stejle udfordringer, til en stafet, der nok skal sørge for at få både pulsen og stemningen op. Apollo Skysprint CopenHill løber af stablen 5. oktober.

Når Københavns nye attraktion CopenHill åbner den 4. oktober, bliver det med masser af festligheder og helt sikkert også en del nysgerrige københavnere, der vil opleve hovedstadens helt nye seværdighed.

Som en del af åbningen kan byens løbeglade folk lørdag den 5. oktober muntre sig med en stafet, der er lidt mere op ad bakke end sædvanligt.

Apollo Skysprint, der er opstået i et samarbejde mellem CPH Mountain Runners, RUN365 CopenHill og rejsearrangøren Apollo, inviterer nemlig til en stafet, der kræver, at deltagerne løber op ad den stejle CopenHill bakke og ned igen på en distance på 1,2 km.

Københavns stejleste stafet
Apollo Skysprint CopenHill er udnævnt som Københavns stejleste stafet, idet løbet har op mod 45 graders stigning. Stafetholdene består af to personer, der kan sammensættes, som man vil, og hvor hver løber tilbagelægger 1.200 meter pr. omgang med to omgange for hver deltager.

Halvvejs mod målet på toppen af København er der mulighed for, omend kortvarigt, at nyde udsigten fra de 85 meter, som CopenHill skyder i vejret.

Allerede nu er mere end 80 deltagere tilmeldt stafetten, der bliver en udfordring for selv de mest rutinerede byløbere.

”Der er mange i byen, der er vant til at løbe på gader og stræder eller måske rundt om søerne. Men det er langt de færreste, der nogensinde har prøvet at løbe med en stigning som den, vi har på CopenHill. Så det bliver helt sikkert både udfordrende og sjovt,” fortæller Henrik Affe fra RUN365 CopenHill.

Foruden Apollo Skysprint vil CopenHill også byde på en række løbeworkshops i forbindelse med åbningen.

Apollo Skysprint CopenHill løber af stablen 5. oktober 2019 kl. 8.00 til 12.00.

Tilmelding til Københavns første og stejleste stafet foregår på Sporttiming.dk til og med 3. oktober 2019. Det koster DKK 375 (+ gebyr) pr. hold at deltage

Om Apollo Rejser
Apollo Rejser er en af Nordens førende rejsearrangører med næsten 400 medarbejdere og en million rejsende om året. Med os kan kunderne rejse til hele verden, uanset om de vil på en afslappende sol- og badeferie, en træningsuge i varmen eller tilbringe en weekend i en spændende storby. Vi arrangerer pakkerejser, træningsrejser, krydstogter og storbyrejser. Desuden tilbyder vi tryg og sikker bookning af fly og hotel separat, hvis kunden foretrækker selv at sammensætte sin rejse.

Apollo Rejser udgør, sammen med flyselskabet Novair, specialrejsearrangørerne Golf Plaisir, Lime Travel og Xtravel samt sportsresortet Playitas, gruppen DER Touristik Nordic AB. Vi har siden 2015 været en del af den privatejede tyske koncern REWE med over 300.000 medarbejdere.

Apollo Rejser arbejder aktivt for bæredygtige rejser og socialt ansvar, og vi samarbejder med SOS Børnebyer, Ecpat og SOK (Sveriges Olympiske Komité). Apollo Rejser har været Travelife-certificerede siden 2016. Læs mere på www.apollorejser.dk.