Krydstogt er en ”kjøwenhavnerting”

Pressemeddelelse   •   Sep 22, 2014 12:39 CEST

Fynboer og jyder dyrker ikke krydstogt i samme stil som sjællændere

Krydstogt er ofte forbundet med drømmen om at se flere destinationer på kortere tid, om ikke at skulle tænke på andet end, hvad man skal nyde fra morgenbuffeten, med sol på dækket og masser af luksus om bord. Den slags tiltaler tilsyneladende i høj grad danskere bosat på Sjælland, i lidt mindre grad jyder og kun få fynboer. Det viser salgstallene for krydstogt hos Apollo.

Fødderne op, sol på dækket og en cocktail, mens man nyder endnu en solnedgang til havs.

Det burde tiltale alle og enhver, men gør det tilsyneladende ikke. I hvert fald er det at rejse på krydstogt i høj grad et fænomen, som appellerer til sjællændere. Således er 65 pct. af de krydstogtrejser, som Apollo indtil videre har solgt i 2014, solgt til rejsende med bopæl på Sjælland. Hver fjerde (25 pct.) er solgt til en jyde, mens blot hver tiende (10 pct.) er gået til en fynbo.

Ny krydstogtsæson, nye vaner?

Men krydstogt kan være mange ting. Det kan foregå på et klassisk krydstogtskib eller på en sejlbåd, og det kan gå til mere eller mindre eksotiske destinationer.

”I år forsøger vi at lancere et krydstogtprogram, som gerne skal henvende sig til alle – uanset budget, drømmedestination eller præferencer ift., hvordan man gerne vil transporteres. Vi ved jo, at de fleste af dem, der har prøvet at være på krydstogt, faktisk er ret vilde med det, så vi vil gerne nå bredere ud ved at have et alsidigt koncept,” fortæller Glenn Bisgaard, Kommunikationschef for Apollo og fortsætter:

”I vintersæsonen foretrækker mange at rejse med et klassisk krydstogtskib og gerne til de lune destinationer. Mens et sommerkrydstogt ofte får lidt ekstra charme, hvis det foregår med mindre, traditionelle sejlbåde, så det åbner vi nu op for.”

Apollos krydstogtprogram for vinter 2014 og sommer 2015 er netop blevet lanceret og byder på forskellige krydstogt til Cuba, Dubai og Gran Canaria  i vintermånederne og skærgårdskrydstogt i Kroatien og Antalya i sommermånederne. I denne uge er der mulighed for at spare 1.000 kr. pr. person ved køb af krydstogt.

Link til krydstogtrabat: http://www.apollorejser.dk/tilbudrabatter/ugens-rejsemal-krydstogter

Apollo er blandt de største rejsearrangører i Danmark og har siden den 1. januar 2001 været et datterselskab til den schweiziske rejsekoncern Kuoni. Den nordiske del af koncernen hedder Kuoni Nordic, og foruden Apollo og Kuoni i Danmark, Sverige, Finland og Norge, indgår flyselskabet Novair og Falk Lauritsen, Lime Travel, Golf Plaisir og Krone Golf Tours. Kuoni Nordic har 780 medarbejdere og totalt set 1.000.000 rejsende på årsbasis til rejsemål i hele verden. Apollo tilbyder 1450 hoteller på 48 destinationer i 28 lande.