Lotte Friis skal svømmetræne Apollos børn

Pressemeddelelse   •   Dec 17, 2013 09:25 CET

Lotte Friis vil nu hoppe i baljen med Apollos børn. I 2014, nærmere bestemt ugerne 35 og 36, vil danske feriebørn således få mulighed for at blive svømmeundervist af den store danske
svømmestjerne, Lotte Friis, og på den måde få kompetent undervisning og lidt stjernestøv i et og samme svømmetag.

”Jeg glæder mig enormt meget til at svømmetræne Apollos feriebørn og på den måde gøre noget godt for de små. Svømning er ikke lige let for alle børn at lære, men jeg tror, at jeg kan gøre en forskel for dem. Det er herudover logisk at udvide mit samarbejde med Apollo, som ejer Playitas, hvor jeg flere gange årligt har svømmetrænet i Den Olympiske Pool”, siger Lotte Friis.

Rammen for svømmeundervisningen bliver den populære ferieø, Rhodos, hvor to populære
børnevenlige hoteller er valgt til at danne rammen om seancerne. Hotellerne er nøje udvalgt, da de i forvejen scorer højt på kundetilfredshed hos netop børnefamilier, og de begge ydermere har gode svømmefaciliteter. Hotellerne er Mythos Beach og Levante Beach Resort på Rhodos. Flere hoteller kan komme til.

”Lotte Friis har i en årrække svømmetrænet på vores sports- og familieresort, Playitas, og nydt det,
og nu udvider vi samarbejdet. Hun hopper så at sige i bølgen blå med Apollos børn, i første omgang på den populære ferieø, Rhodos. Det er vi naturligvis meget glade for og ikke mindst stolte over, og børnene bliver helt sikkert ikke snydt med netop Lotte som underviser. Hun er både sympatisk og vellidt, og så er hun jo en af Danmarks mest vindende svømmere gennem tiden”, siger Rikke Koks
Andreassen, kommunikationschef fra Apollo.

Udover at Lotte Friis vil undervise Apollos feriebørn i svømning, vil hun holde foredrag for gæsterne på de to hoteller. Dette om sin tid som professionel svømmer med de op- og nedture, en sådan karriere giver. Hun vil også fortælle om de planer, hun måtte have for fremtiden.

Den 25-årige danske svømmer har de seneste måneder trænet med hos North
Baltimore Aquatic Club hos Bob Bowman, der blandt andre har trænet svømmelegenden
Michael Phelps.

Lotte Friis har netop deltaget ved EM på kortbane i Herning.

I november annoncerede hun, at de sidste baner som professionel med allerstørste sandsynlighed bliver taget ved de Olympiske Lege i Rio de Janeiro i 2016.

Ved bestilling af sin rejse til Rhodos på de pågældende hoteller skal man gøre opmærksom på, at man ønsker svømmeundervisning hos Lotte Friis.

Apollo er blandt de største rejsearrangører i Danmark og har siden den 1. januar 2001 været et datterselskab til den schweiziske rejsekoncern Kuoni. Den nordiske del af koncernen hedder Kuoni Nordic, og foruden Apollo og Kuoni i Danmark, Sverige, Finland og Norge, indgår flyselskabet Novair og Falk Lauritsen, Lime Travel, Golf Plaisir og Krone Golf Tours. Kuoni Nordic har 780 medarbejdere og totalt set 1.000.000 rejsende på årsbasis til rejsemål i hele verden. Apollo tilbyder 1450 hoteller på 48 destinationer i 28 lande. Hovedparten af Apollo Danmarks gæster flyver med SAS.