Rekord-uge for fleksible rejser hos Apollo

Pressemeddelelse   •   Jan 20, 2016 12:21 CET

Salget af storbyrejser i fremgang hos Apollo

London, Rom, Barcelona og New York. Apollo slog i den forgangne uge alle rekorder for salg af fleksible rejser. Omsætningen på salget blev mere end fordoblet sammenlignet med samme periode sidste år, og antallet af storbyrejser, der røg over disken fra de danske kontorer for charterarrangøren, der siden sensommer 2014 har tilbudt muligheden for at købe fleksible pakkerejser til bl.a. alverdens storbyer, steg med 72 pct.

Regn og slud, dansken skal ud. Udsigt til sibirisk kulde, sne og sjap fik i sidste uge mange danskere til tasterne for at bestille en rejse.

Over disken hos Apollo røg der dog ikke kun charterferier til lunere destinationer. Der blev nemlig også solgt rekordmange fleksible rejser i form af storbyferier til bl.a. London, Rom og Barcelona.

I løbet af sidste uge blev der således online bestilt 72 pct. flere fleksible storbyrejser hos Apollo sammenlignet med samme periode sidste år. Omsætningen blev desuden fordoblet på Apollos udbud af fleksible rejser til alle verdens afkroge – heriblandt altså også storbyferier af fleksibel længde.

Generelt hersker travlheden på Apollos kontorer i hhv. København og i Herning. Salget af vinterrejser til uge syv og omegn går nemlig også over al forventning, samtidig er mange begyndt at lægge årets sommerferie i kurven.

”Når Kong Vinter viser tænder på den måde, som den har gjort den seneste tid, skaber det som regel en reaktion. Vi vil have sol og varme eller i det mindste noget at se frem til i form af en forårssviptur eller en sommerferie til sydens sol. Der er da heller ingen grund til at vente med at bestille, hvis man vil være sikker på at få det, man vil have. Det gælder også for den kommende storbyferie for hvilken både hoteludbuddet lige nu er størst og flyrejsen billigst,” fortæller Glenn Bisgaard, kommunikationschef for Apollo.

De destinationer, som flest bestilte fleksible ferier til i sidste uge, var London, Rom, Barcelona og New York.