Royale rejsefæller

Pressemeddelelse   •   Apr 03, 2013 15:24 CEST

I påsken tager tusindvis af danskere på storbyophold med deres bedre halvdel, en god veninde eller måske endda en kollega, man svinger godt med. Men er danskerne interesserede i at have royalt følgeskab, når en ny metropol skal inspiceres? Vi har spurgt landets kvinder

Hvis de danske kvinder skal pege på en kongelig ledsager til en veninde/shoppe-tur til udlandet, falder valget for manges vedkommende på Kronprinsesse Mary fra Danmark. Det siger i hvert fald 27 % af de adspurgte i en undersøgelse, hvor danske kvinder har svaret. I den anden ende af skalaen ligger Dronning Elizabeth II fra Storbritannien, som ingen tilsyneladende har et større ønske om at have med sig på storbyophold (0 %).

- I anledning af påsken og de mange storbygæster, vi sender afsted i de kommende dage, har vi spurgt til de danske kvinders royale præferencer, og lidt populært kan man sige, at Kronprinsesse Mary er Danmarks ukronede modedronning, da 27 % af alle adspurgte kvinder svarer, at det er hende, de vil have med som ledsager på storbyferien. Kronprinsesse Mary stjæler således billedet fra de øvrige royale, og kun Kronprinsesse Victoria har lidt af den samme appel, siger Rikke Koks Andreassen, kommunikationschef hos Apollo.

Nummer to efter Kronprinsesse Mary er således den svenske darling, Kronprinsesse Victoria, som 9 % af de adspurgte peger på. Og på en tredjeplads følger Prinsesse Marie fra Danmark med 5 %. Prinsesse Madeleine fra Sverige er ligeså interessant at have med som ledsager som Prinsesse Marie, da 5 % også peger på hende.

Hvem af følgende ville du helst have med på veninde/shoppetur til udlandet?

Ingen af ovenstående: 48 %

Kronprinsesse Mary (Danmark): 27 %

Ved ikke: 11 %

Kronprinsesse Victoria (Sverige): 9 %

Prinsesse Marie (Danmark): 5 %

Prinsesse Madeleine (Sverige): 5 %

Hertuginde Kate Middleton (Storbritannien) ): 4 %

Dronning Margrethe II (Danmark) ): 4 %

Kronprinsesse Mette-Marit (Norge) ): 4 %

Grevinde Alexandra (Danmark) ): 4 %

Dronning Elizabeth II (Storbritannien) ): 0 %

Dronning Silva (Sverige) ): 0 %

Undersøgelsen er landsdækkende og alene foretaget blandt kvinder. Den er foretaget via internettet for Apollo af Kompas Kommunikation. Knapt 1300 har deltaget og alle aldersgrupper samt regioner i Danmark er repræsenteret.

De mest populære storbyer, når danskerne tager på storbyophold i disse påskedage, er:

1. Paris
  2. London
  3. Prag
  4. New York
  5. Rom
  6. Berlin
  7. Budapest
  8. Warszawa

For mere information:

Rikke Koks Andreassen, kommunikationschef Apollo Danmark, mob.: +45 22 20 13 40

E-mail: Rikke.Koks.Andreassen@kuoni.dk

Apollo er blandt de største rejsearrangører i Danmark og har siden den 1. januar 2001 været et datterselskab til den schweiziske rejsekoncern Kuoni. Den nordiske del af koncernen hedder Kuoni Nordic, og foruden Apollo og Kuoni i Danmark, Sverige, Finland og Norge, indgår flyselskabet Novair og Falk Lauritsen, Lime Travel, Golf Plaisir og Krone Golf Tours. Kuoni Nordic har 780 medarbejdere og totalt set 1.000.000 rejsende på årsbasis til rejsemål i hele verden. Apollo tilbyder 1450 hoteller på 48 destinationer i 28 lande.

Følg Apollo på Facebook, Twitter og Google+.