Andelsforeningen Inedal 8 i Stockholm – en nøglefri ejendom

Nyhed   •   Jul 14, 2017 12:16 CEST

Andelsforeningen Inedal 8

Andelsforeningen Inedal 8 på Kungsholmen har ikke bare en af Stockholms fineste indergårde, lounge, restaurant og eksklusivt fitnesscenter. Andelshaverne slipper desuden for at tænke på nøgler.

HVAD?
Et unikt lejlighedskoncept. Hvor man bestræber sig på at skabe et fællesskab via offentlige områder.  Sommerdagene tilbringer man i den fine indergård, og når det bliver lidt køligere, kan beboerne krybe ind i The Second Living Room, hvor man kan holde fester, kigge på storskærms-TV eller bare hænge ud med naboerne. Ønsker man ikke selv at lave mad, tilbyder huset restauranten Breakfast & Wine.

- En undersøgelse viste, at beboerne stiller høje krav til digital teknik, siger Mikael Savborg, AG Properties.

Fællesskaberne sammen med den digitale adgangskontrol skaber et trygt boligmiljø. Andelshaverne behøver ikke bekymre sig om nøgler, der havner i de forkerte hænder. Mister man sin nøglebrik, bliver den spærret, så den ikke længere kan give adgang til ejendommen og lejligheden.

HVORDAN?
Dørtelefon
Ved opgangsdørene møder man dørtelefonen Ringa 1707. Hvis man har de fornødne rettigheder via nøglebrik eller kode, åbnes døren. Er man gæst, finder man den relevante person på dørtelefonens display.Beboeren svarer i sin telefon og kan åbne døren ved at trykke på en knap på mobiltelefonen.

Digital lejlighedslås
Lejlighedsdørene er udstyret med den digitale lås Yale Doorman. Beboeren vælger selv, hvordan man vil oplåse døren (kode og/eller Aptusnøgle). Døren låses automatisk, når man er kommet ind i lejligheden. Når man skal ud, låser man op med et knaptryk. Man kan vælge, om man vil bruge en app til at følge låsens status eller uddele midlertidige koder til gæster.

Reservér Laundry Room
Laundry Room kan reserveres via en app. Nogle maskiner kan ikke reserveres, fordi man også skal kunne vaske spontant, og fordi man ønsker, at Laundry Room skal være et mødested i huset.

Fællesdøre
Fitnesscenter, Laundry Room og cykelrum administreres i samme adgangssystem. For at åbne fællesdøre holder man sin brik (Aptusnøgle) hen mod Öppna-læseren.

Agera 19
Beboerne kan se, hvornår næste bus eller metrotog afgår. Ejendomsejeren har endvidere mulighed for at kommunikere med beboerne, og skærmen er udstyret med et beboerregister.

Aptusportal Styra
En beboerportal, hvor andelshaveren – via sin computer eller telefon – kan reservere Laundry Room, administrere sine nøgler, læse individuelle meddelelser fra ejendomsejeren og foretage fejlanmeldelser.

Administration
Hele adgangssystemet – fra cykelrum til lejlighedsdøre – administreres via programmet Hantera Styra.

Produkter

• Öppna 1100